وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل سفر می‌کند

لوید آستین قرار است با نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل دیدار کند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کابینه جو بایدن - MANDEL NGAN / AFP

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا قرار است هفته آینده به اسرائیل سفر کند. او اولین عضو کابینه جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا است که به خاورمیانه می‌رود.

آقای آستین قرار است روز یکشنبه در اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور ملاقات کند.

لوید آستین، ژنرال بازنشسته‌ای است که در دوران تصدی گانتس بر وزارت دفاع اسرائیل، ریاست ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده داشت.

به گزارش وبسایت خبری آکسیوس، ایران و دیگر مسائل منطقه‌ای مانند سوریه و لبنان، از جمله محورها مذاکرات آقای آستین با مقام‌های اسرائیلی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین پیش‌بینی می‌شود که طرف اسرائیلی موضوع تفاهم‌های امنیتی میان اسرائیل و آمریکا بر سر حفظ قابلیت نظامی اسرائیلی در منطقه، را مطرح کنند که در هفته‌های پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ حاصل شده بود.

هنوز مشخص نشده که آیا وزیر دفاع اسرائیل در نقطه دیگری از خاورمیانه توقف خواهد کرد یا خیر.

در هفته‌های اخیر تنش میان ایران و اسرائیل در دریای سرخ و خلیج فارس افزایش داشت. طبق گزارش‌ها اسرائیل ماه گذشته برای ده‌ها کشتی و نفتکش ایرانی حامل نفت یا قطعات موشک به مقصد سوریه و با هدف رسیدن به حزب‌الله لبنان، مزاحم ایجاد کرد. جمهوری اسلامی ایران نیز در تلافی، به دو کشتی با مالکیت بازرگانان اسرائیلی در خلیج فارس، حمله کرد.

صبح روز سه‌شنبه، ۱۷ فروردین، کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت. روزنامه نیویورک‌تایمز گفت که اسرائیل عامل حمله بوده و آمریکا را از آن مطلع کرده بود.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی گفته است که سپاه پاسداران در چهار سال گذشته از کشتی ساویز به عنوان پایگاهی دریایی برای پشتیبانی از ماموریت‌های ارسال سلاح به شبه‌نظامیان حوثی و همچنین جاسوسی الکترونیک و رادیویی، استفاده می‌کرد.