آن هاتاوی: کسی از «تقلای خردکننده برای باردار شدن» حرف نمی‌زند

«با سکوت درباره تلاش برای بارداری، به این زنان احساس انزوا می‌دهیم»

JASON KEMPIN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

آن هاتاوی می‌گوید که چرا احساس کرده باید درباره تقلایش برای باردار شدن حرف بزند. او می گوید می‌خواهد با باز کردن باب گفتگو در این مورد، از زنانی که تجربه‌های مشابهی داشته‌اند، حمایت کند.

این بازیگر عکسی سیاه و سفید از خود و شکم برجسته‌اش در اینستاگرام پست کرد و گفت که برای بار دوم از همسرش، اَدَم شولمن، باردار است.

این برنده جایزه اسکار، در شرح این عکس گفت: «به هر کسی که دچار مصیبت ناباروری بوده، یا در تلاش برای باردار شدن است، خواهش می کنم بدانید که هیچ‌یک از بارداری‌های من بی دردسر و راحت نبوده. با مهر فراوان».

پست هاتاوی -- ستاره فیلم «شیطان پرادا می‌پوشد» -- با سه میلیون و هشتصد هزار «لایک» و تحسین هزاران فالوئر برای صراحت او در مورد مطلبی چنین حساس، روبرو شد.

هاتاوی در مصاحبه با نشریه «دیلی مِیل» گفت می خواهد در مورد تقلایش برای بارداری حرف بزند چون «این چیزی است که مردم درباره اش صحبت نمی کنند» و او می خواهد این وضع را عوض کند. 

این بازیگر سی‌و‌شش ساله گفت به یاد می‌آورد چگونه بارها و بارها سعی کرده باردار شود، در حالی که اطرافیانش راحت حامله می‌شدند و این مساله او را عذاب می‌داد.

هاتاوی در ادامه گفت: «چیزی که وضع را بدتر می کرد این بود که از احساس خودم شرم داشتم، چون نمی‌شد درباره‌اش با کسی حرف زد. بنابراین، وقتی آن پست اینستاگرام را نوشتم، به یک فالوئر فکر می‌کردم، زنی دوران مصیبت‌باری را می‌گذراند و نمی داند چرا باردار نمی‌شود. او نوشته مرا خواهد دید، و هرچند فکر می کنم برای من خوشحال خواهد شد، در عین حال می دانم ناراحت هم خواهد شد. فقط می‌خواستم بگویم: ببین، باردار شدن برای من هم آن‌قدرها که به نظر می رسد، آسان نبوده است».

 yهاتاوی گفت که اینستاگرام گاهی ممکن است تصویری آرمانی از واقعیت ارائه بدهد که به شکلی گمراه کننده، باعث شود «زندگی خیلی راحت به نظر برسد». اما به گفته او، این ظاهر آرمانی ممکن است اوضاع را برای کسانی که دوران سختی می‌گذرانند، به‌خصوص آنهایی که با ناباروری مبارزه می‌کنند، بدتر کند.

او ادامه داد: «با گذشتن از کنار بخش غم‌انگیز قضیه، ما زنانی را که با این مساله درگیرند، دچار حس انزوا و تنهایی کنیم. انگار که تقصیر خودشان است. می‌خواستم حساس‌تر از این باشم».

هاتاوی گفت که از وقتی در مورد مشکلاتش برای حامله شدن صحبت کرده، زنانی که مشکل مشابهی دارند، سیل پیام را به سویش سرازیر کرده‌اند.

«وقتی به آنها گفتم: "این قضیه به سر من هم آمده، و دلم را شکسته"، خیلی از آنها گفتند: "به سر من هم آمده"، و همین بود که کمکم کرد مشکلات را پشت سر بگذارم، این که دردم را حس کنم، بدون این که کسی بخواهد سریع توصیفش کند یا درمانش کند».

هاتاوی ادامه داد: «این مهم است که بفهمم غیر از سرزنش کردن خودم یا بدنم، چه اتفاقی دارد می‌افتد».

بنا به آمار سازمان بهداشت همگانی بریتانیا، از هر هفت زوج، یکی با مشکل باروری روبروست.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی