انصراف کره شمالی از شرکت در المپیک توکیو

کمیته المپیک ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد کره شمالی هنوز چنین تصمیمی را به‌طور رسمی به توکیو اطلاع نداده است

کاروان ورزشی کره شمالی در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز در رده سی و چهارم جدول قرار گرفت-  PEDRO UGARTE / AFP

کره شمالی نخستین کشوری است که تاکنون انصراف خود را از شرکت در رقابت‌های المپیک توکیو در ژاپن، به دلیل نگرانی از خطرات همه‌گیری کووید-۱۹، اعلام کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه گزارش داد، وبسایت وزارت ورزش کره شمالی اعلام کرده کمیته المپیک آن کشور در نشستی در روز ۲۵ مارس این تصمیم را اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، دلیل این تصمیم مراقبت از ورزشکاران در برابر «بحران سلامتی ناشی از کووید-۱۹ در جهان» عنوان شده و ظاهرا مسائل سیاسی در آن دخیل نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توکیو از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرده و سال‌هاست با آن کشور بر سر این مسائل اختلاف دارد و تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه آن اعمال کرده است.

کمیته المپیک ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد کره شمالی هنوز چنین تصمیمی را به‌طور رسمی به توکیو اطلاع نداده است.

المپیک توکیو قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. این رقابت‌ها قرار است امسال با تدابیر ویژه بهداشتی و بدون حضور تماشاگر خارجی برگزار شود.

کاتسو نوبو کاتو دبیر هیئت دولت ژاپن با تأکید بر اهمیت تدابیر اتخاذ شده برای محافظت از ورزشکاران، ابراز امیدواری کرده کشورهای زیادی در رقابت‌های المپیک توکیو شرکت کنند.

با این حال هنوز برخی نگرانی‌ها در مورد برگزاری این رقابت‌ها با وجود باقی ماندن خطر کرونا وجود دارد و روند کند واکسیناسیون در کشورهای مختلف به این نگرانی‌ها افزوده است.

بیشتر از ورزش