ایلان ماسک: کارمندانم نیاز مبرم به مسکن دارند

دفتر مرکزی شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا هنوز در کالیفرنیا است، اما ماسک آشکارا اعلام کرده دیگر از این ایالت خوشش نمی‌آید

ایلان ماسک: «در یکی دو سال آینده، چندین هزار نفر به جمعیت اسپیس بیس اضافه می‌شود» - WIN MCNAMEE / AFP

ایلان ماسک روز دوشنبه با انتشار دو پیام رمزآمیز در توییتر خواهان ساخت مسکن بیش‌تر در شهر آستین ایالت تگزاس شد.

مدیرعامل تسلا در نخستین پیام توییتری نوشت: به ساختن مسکن بیش‌تر در ناحیه آستین بزرگ نیاز مبرم داریم!

او سپس پیامی نسبتاً رمزی هم در توییتر منتشر کرد: آستین++

آقای ماسک که تسلا و اسپیس‌اکس از جمله شرکت‌های تحت مدیریت وی هستند، در سال ۲۰۲۰ پس از آن که  در ملاء عام با قرنطینه‌های سراسری کرونا در کالیفرنیا مخالفت کرد در تگزاس مستقر شد. اسپیس‌اکس شرکت هوافضایی ماسک، از قبل تاسیساتی در تگزاس داشت، اما تسلا شرکت سازنده خودروهای برقی، در حال ساختن «کلان‌کارخانه‌ای» در حومه شهر آستین است.

با توجه پیام دیگری که ماسک اواخر ماه پیش در توییتر منتشر کرد، کارشناسان نمی‌دانند که تازه‌ترین پیام‌های او در توییتر را حمل بر برنامه‌ریزی وی برای انجام عملیات توسعه در تگزاس معروف به ایالت تک‌ستاره کنند یا خیر.

آقای ماسک روز ۳۱ مارس در توییتر نوشت: «لطفاً به فکر نقل مکان به استاربیس یا منطقه بزرگتر برانوزویل/ پَدِر جنوبی در تگزاس باشید و دوستان خود را هم به این کار تشویق کنید! نیاز شرکت اسپیس‌اکس به استخدام مهندسان، کارشناسان فنی، سازندگان و کارکنان پشتیبانی ضروری، از هر نوع، به سرعت افزایش می‌یابد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با اشاره آشکار به نام جدیدی که بر بوکا چیکا گذاشته -شهری واقع در تگزاس که اسپیس‌اکس در آن تسهیلات آزمایش موشکی دارد- گفت «در یکی دو سال آینده جمعیت اسپیس بیس چندین هزار نفر بیشتر می‌شود.»

ماسکِ کله‌شق، این مطلب را در حالی اعلام کرد که اسپیس‌اکس در وضعیت چندان مطلوبی قرار ندارد. درست پیش از آن که آقای ماسک در مورد موقعیت‌های شغلی در اسپیس بیس توییت کند، آزمایش موشک اس‌ان۱۱ او منجر به انفجاری آتشبار، یا به قول خود اسپیس‌اکس «ازهم‌گسیختگی سریع خارج از برنامه» شد.

اما آقای ماسک با شوق و ذوق در تاسیسات تگزاس سرمایه‌گذاری می‌کند. اسپیس‌اکس هم‌اکنون بیش از هزار موقعیت شغلی در این ایالت ارائه داده و مدیر عامل این شرکت گفته که از حالا تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰ هزار نفر برای کار در کلان‌کارخانه تسلا نیازمندند. او هم‌چنین قول داده ۱۰ میلیون دلار کمک بلاعوض به «نوسازی مرکز شهر» براونزویل اختصاص دهد.

دفتر مرکزی شرکت‌های اسپیس‌اکس و تسلا هنوز در کالیفرنیا است، اما آقای ماسک آشکارا اعلام کرده دیگر از این ایالت خوشش نمی‌آید.

او پارسال هنگام اعلام خبر نقل مکانش به تگزاس گفت: «اگر تیمی به مدت طولانی برنده بماند، تن‌آسایی و غرور دامنش را می‌گیرد و آن‌وقت دیگر نمی‌تواند برنده باشد. کالیفرنیا همان تیمی است که مدت‌ها برنده بوده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان