دفاع زنان از جیل بایدن در پی حمله محافظه‌کاران به پوشش بانوی اول آمریکا

لباس بانوی اول با واکنش‌های فوری‌ روبه‌رو شد و بسیاری او را به خاطر پوشیدن لباسی الهام گرفته از سبک «پانک» ستایش کردند

دکتر بایدن با لباس تمام مشکی، یک جفت چکمه مشکی پاشنه‌دار، دامن چرمی، و پیراهن مشکی و جوراب شلواری مشکی توری از هواپیما خارج شد-MANDEL NGAN / POOL / AFP

پس از حمله محافظه‌کاران به پوشش اخیر بانوی اول آمریکا، از جمله پوشیدن یک جفت جوراب ‌شلواری «توری»، زنان به دفاع از دکتر جیل بایدن برخاستند.

روز پنجشنبه، پس از انجام شوخی روز اول آوریل با کارمندان و خبرنگاران در هواپیمای «ایر فورس وان»، دکتر بایدن با لباس تمام مشکی، یک جفت چکمه مشکی پاشنه‌دار، دامن چرمی، و پیراهن مشکی و جوراب شلواری مشکی توری از هواپیما خارج شد.

لباس بانوی اول، طبق معمول همیشه، با واکنش‌های فوری‌ روبه‌رو شد و بسیاری او را به خاطر پوشیدن لباسی الهام گرفته از سبک «پانک» ستایش کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک کاربر توییت کرد: «دکتر بانوی اول آمریکا با این لباس فوق‌العاده شده بود! عالی!»، کاربری دیگر نوشت: «جوراب شلواری توری مد بهار ۲۰۲۱ است و بانوی اول دوست‌داشتنی، باهوش و دلسوز ما زیبا و شیک شده بود.»

اما جوراب شلواری بانوی اول از محافظه‌کاران واکنش متفاوتی دریافت کرد، و با آن ‌که جوراب شلواری او بیشتر شبیه شلوار تنگ طرح‌دار بود تا جوراب توری، آنان لباس دکتر بایدن را نامتناسب با جایگاه او خواندند.

زنان زیادی در پاسخ به این واکنش، به دفاع از دکتر بایدن برآمدند و یک زن نوشت: «اگر پاهای من هم به اندازه دکتر جیل بایدن با آن چکمه‌ها و جوراب شلواری توری زیبا بودند، من هم دقیقاً همین لباس بانوی اول آمریکا را می‌پوشیدم.»

«اگر پاهای من هم به اندازه دکتر جیل بایدن با آن چکمه‌ها و جوراب شلواری توری زیبا بودند، من هم دقیقاً همین لباس بانوی اول آمریکا را می‌پوشیدم.»

«لباس دکتر جیل بایدن کلی طرفدار پیدا کرده که خب منطقی است چون لباسش خیلی جذاب بود.»

کاربری دیگر گفت: «ظاهراً جمهوری‌خواهان دارند به خاطر جوراب‌های توری عقل‌شان را از دست می‌دهند… بانوی اول بسیار زیبا شده بود. جمهوری‌خواهان پیر و زن‌ستیز تحمل زن‌های قوی و باهوش را ندارند.»

تعداد قابل توجهی هم به این اشاره کردند که ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق، در طول مدت حضورش در کاخ سفید بار‌ها لباس‌های بحث‌برانگیز پوشید؛ از جمله کت «من واقعاً اهمیتی نمی‌دهم. شما چطور؟»

«تعدادی از دوستان در توییتر دارند دکتر جیل بایدن را به خاطر پوشیدن چکمه و جوراب شلواری توری مسخره می‌کنند. این‌ها احتمالاً همان کسانی هستند که وقتی باراک اوباما کت و شلوار کرم پوشید ناراحت شدند. (بعضی از دوستان زیادی وقت آزاد دارند.)» 

«خبر فوری: بانوی اول آمریکا جوراب شلواری توری مشکی پوشیده بود. من واقعاً اهمیتی نمی‌دهم. شما چطور؟»

 

شخصی دیگر هم در پاسخ به واکنش‌ها به پوشش دکتر بایدن در توییتی نوشت: 

«اولا، توری نبود و طرح‌دار بود. دوماً، خدای من، چقدر خوش‌تیپ شده بود! بی‌خود نیست جو بایدن هنوز عاشقش است.»

پاره‌ای دیگر از این فرصت استفاده کرده و گفتند که جوراب شلواری در واقع توری نبوده است، و یک کاربر با تأکید بر این موضوع نوشت، «ببخشید، اما  توری نیست، شلوار تنگ طرح‌دار است و خیلی هم به او می‌آید!»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی