محدودیت‌های همجنسگرایی در بازیگری از زبان کیت وینسلت

«حداقل چهار بازیگر همجنسگرا را می‌شناسم که گرایش جنسی خود را مخفی نگه می‌دارند»

کیت وینسلت، بازیگر سینما - VALERIE MACON / AFP

کیت وینسلت می‌گوید بازیگران «شناخته‌شده‌ای» را می‌شناسد که به علت «ترس» از انتقادات هالیوود، همجنسگرایی خود را علنی نکرده‌اند.

این بازیگر که در فیلم جدید «آمونیت» ایفای نقش می‌کند، فاش ساخت که «حداقل چهار» بازیگر همجنسگرا را می‌شناسد که گرایش جنسی خود را مخفی نگه می‌دارند، چرا که می‌ترسند امکان بازی در نقش‌های متفاوت را از دست بدهند.

خانم وینسلت ۴۵ ساله به نشریه فرهنگ نسخه یکشنبه تایمز گفت: «نمی‌توانم به شما تعداد بازیگران جوانی را بگویم که می‌شناسم‌شان و برخی از آنان بازیگران شناخته شده‌اند و بعضی دیگر بازیگران نوپا، که از علنی شدن گرایش جنسی خود هراس دارند، چرا که فکر می‌کنند چنین امری مانع از ایفای نقش افراد دگرجنسگرا خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیگر که فیلم‌هایش شامل «تایتانیک» و «خواننده» است، گفت «بازیگر شناخته‌شده‌ای» را می‌شناسد که اخیرا یک بازیگردان آمریکایی به او گفته گرایش دوجنسگرایانه خود را مخفی نگه دارد.

خانم وینسلت گفت:‌ «این بازیگردان گفته بود، می‌دانم که تو دوجنسگرا هستی، ولی اگر جای تو بودم آن را علنی نمی‌کردم. من حداقل چهار بازیگر می‌شناسم که گرایش جنسی خود را مخفی می‌کنند. واقعا دردآور است که ازعلنی شدن گرایش جنسی خود هراس دارند.»

خانم وینسلت که متاهل و صاحب سه فرزند است، از «پیش‌داوری، تبعیض، و همجنسگراهراسی» جاری در صنعت فیلم انتقاد کرد.

فیلم عاشقانه «آمونیت»، ساخته فرانسیس لی، داستان ماری آنینگ (شخصیت خانم وینسلت) را روایت می‌کند که عاشق زن یک زمین‌شناس در محله می‌شود.

در ارزیابی چهارستاره ایندیپندنت از این فیلم، با عنوان «کلاریس لافری از بازی وینسلت تمجید کرد»، آمده است: «این بازیگر اینجا بی‌نظیر است و اجرایی از خود به نمایش گذاشته که گویی با نیرویی برگرفته از موتور بخار لوکوموتیو، توقف‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد.»

این فیلم در حال حاضر برای تماشا قابل اجاره از سرویس آمازون پرایم ویدیو است. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر