راننده‌ای که با ۱۵هزار مسافر غیرمعمول در صندلی عقب اتومبیل غافلگیر شد

آتش‌نشانی که در اوقات فراغت زنبورداری می‌کند، به صحنه آمد و زنبورها را از ماشین خارج کرد

راننده از سوپرمارکت بازگشته و خریدهایش را در صندوق عقب خودرو قرار داده بود؛ او پس از روشن کردن خودرو متوجه زنبورها شد- Las Cruces Fire Department

آخر هفته گذشته در نیومکزیکو، مردی پس از بازگشت از سوپرمارکت، با هزاران زنبور در صندلی عقب اتومبیلش مواجه شد؛ به‌طوری‌که یک مامور آتش‌نشانی در روز تعطیلش مجبور شد مسئولیت یک عملیات نجات غیرمعمول را برعهده بگیرد.

اداره آتش‌نشانی ‌«لاس‌کروسس» در فیس‌بوک خود اعلام کرد که ماموران این مرکز، روز یکشنبه به دنبال دریافت خبر سیل زنبورهایی که موقتا در یک اتومبیل ساکن شده بودند، به محل شتافتند.

راننده، که نامش اعلام نشده، از خرید مواد خوراکی از سوپرمارکت بازگشته و خریدهایش را در صندوق عقب اتومبیلش قرار داده بود. او پس از آن‌که خودرو را روشن کرد، متوجه وجود هزاران زنبور در صندلی عقب خودرو شد.

جس جانسون، مامور آتش‌نشانی، امدادگر و زنبوردار آماتور، که به تماس او پاسخ داد، به نیویورک‌تایمز گفت:‌«بعد رویش را برگردانده و پشت سرش را نگاه کرده و گفته است: اوه خدای من!»

آقای جانسون ۳۷ ساله، که ۱۰ سال است عضو آتش‌نشانی است و در اوقات فراغت، زنبورداری می‌کند، گفت: «به ۹۱۱ تلفن زد چون نمی‌دانست باید چه کار کند.»

آقای جانسون تازه از یک مهمانی باربیکیوی خانوادگی فارغ شده بود که با دریافت تلفن آتش‌نشانی، فکر کرد می‌تواند زنبورها را بدون آسیب دیدن آن‌ها و به سلامت، از ماشین خارج کند.

او به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت:‌ «برای آنکه نگذارم مردم زنبورها را بکشند، هر کاری می‌کنم.»

اداره آتش‌نشانی اعلام کرد:‌ «جانسون با ابزار و وسایل مناسب زنبورداری از راه رسید؛ یک کیت کندو، روغن علف لیمو، دستکش و لباس مناسب.»

مقام‌ها تایید کردند که آقای جانسون توانسته است زنبورها را از اتومبیل خارج و به ملک خود منتقل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آقای جانسون، زنبورها که در مجموع وزن‌ آن‌ها به یک و نیم کیلوگرم می‌رسید، ممکن است از یک دیوارچه، ناودان یا خانه‌ای در محله مجاور، مسیر خود را گم کرده باشند.

او گفت: «خوشبختانه، زنبورهای عسل وقتی که به تعداد زیاد هستند، بسیار مطیع عمل می‌کنند. آن‌ها در حال حاضر خانه‌ ندارند. این خیلی مهم‌تر از خطرناک بودن آن‌ها است.»

به گفته آتش‌نشان، صاحب خودرو «نخواست در کار نجات زنبورها دخالت کند» و از فاصله دور تماشا می‌کرد که آتش‌نشان زنبورشناس، چگونه زنبورها را از اتومبیل او خارج می‌کند.

آتش‌نشانی تخمین زده که حدود ۱۵ هزار زنبور از اتومبیل خارج شده‌اند و اعلام کرده است که مواجهه با زنبورها غیر از چند مورد نیش زنبور، هیچ‌گونه آسیب و جراحتی درپی نداشته است.

اداره آتش‌نشانی اعلام کرد:‌ «زنبور، یک مامور نگهبانی در آلبرتسون را نیش زد و ممکن است چند نفر دیگر هم نیش زنبورها را تجربه کرده باشند.» نیویورک‌تایمز نوشته است که زنبورها دست‌کم یک مامور آتش‌نشانی را هم نیش زده‌اند.

آقای جانسون توضیح داد:‌ «زنبور، لب یک نفر را گزیده بود و صبح روز بعد کلی مایه خنده و تفریح ما شد.»‌

آقای جانسون گفت که چهار کندو در خانه‌اش دارد و در برخی مواقع ۱۲ کندو را نیز اداره کرده است.

اداره آتش‌نشانی اعلام کرده است این درخواست که «گروه زنبورها را از جایی بیرون کنند، چندان معمول نیست»‌ اما در این مورد خاص، بهترین تصمیم این بود که آقای جانسون وارد عمل شود و به این موقعیت باورنکردنی، خاتمه دهد.

© The Independent

بیشتر از زندگی