حمید صفت، خواننده رپ، به قصاص محکوم شد

این خواننده جوان متهم به قتل همسر مادرش است 

حمید صفت، خواننده رپ ایرانی- عکس از شبکه‌های اجتماعی

برخی خبرگزاری‌های داخلی ایران، از جمله خبرگزاری تسنیم، به نقل از وکیل حمید صفت، خواننده رپ ایرانی، نوشتند که این خواننده جوان از سوی  دادگاه کیفری یکم استان تهران به قصاص محکوم شده است. به گزارش تسنیم، «عسکر قاسمی‌‌آقباش، یکی از وکلای مدافع حمید صفت، در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی این خبرگزاری از صدور و ابلاغ حکم قصاص موکل خود از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.»

قاسمی‌‌آقباش گفته است: «حکم دادگاه امروز ابلاغ شده و برای اعتراض به آن۲۰ روز فرصت داریم.» 

به نوشته خبرگزاری تسنیم، «دیگر وکیل مدافع حمید صفت، نورالله عزیزمحمدی، قاضی سابق دادگاه کیفری یک استان تهران است.»

  پرونده حمید صفت مربوط به مرگ مشکوک همسر مادر وی است؛ ماجرایی جنایی که در مرداد ‌ماه سال ۹۶ توجهات بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد. بنا به گزارش‌ها در آن زمان، این خواننده جوان با شوهر مادرش درگیر می‌شود و چند ساعت پس از درگیری، هوشنگ ۶۶ ساله به بیمارستان منتقل می‌شود و سه روز بعد  جانش را از دست می‌دهد. 

پس از آن رخداد، حمید صفت به اتهام قتل عمد بازداشت شد. او مدتی را نیز در زندان سپری کرد، و سرانجام آزاد شد و به ظاهر پرونده وی مختومه شد. به نوشته همشهری آنلاین، «با این که در نظریه اولیه کمیسیون پزشکی اعلام شده بود که متوفی به دلیل اصابت جسم سخت به سرش جانش را از دست داده، اما نظریه‌های بعدی نظریه اولیه را رد کرد و همین موضوع باعث شد خواننده جوان برای مدتی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش روز شنبه ۱۴ فروردین همشهری‌آنلاین آمده است که اعضای  کمیسیون ۱۱ نفره‌ای که پرونده برای بررسی به آنها واگذار شده بوده است، اعلام کردند که «علاوه بر جراحات روز حادثه، بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون و بیماری قلبی نیز در مرگ او مؤثر بوده است.» این نکته‌ باعث ارجاع پرونده به دادگاه، و احضار مجدد حمید صفت به اتهام «مباشرت در قتل» بوده است.

نشریه همشهری درباره برخی جزئیات جلسه محاکمه این خواننده رپ در اسفندماه سال گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی مجید متین راسخ، می‌نویسد که در آن دادگاه یکی از فرزندان مقتول برای متهم درخواست «قصاص» کرده است که در مقابل، حمید در دفاع از خود گفته است: «من مرتکب قتل نشده‌ام و اتهامم را قبول ندارم. ضربه‌زدن من به متوفی در حد هل‌ دادن بود. من می‌دانستم که متوفی بیماری قند (دیابت) دارد، اما درباره انعقاد خون چیزی نمی‌دانستم.» 

در پایان جلسه  دادگاه در اسفندماه، با تشدید قرار متهم، قرار او را از وثیقه به بازداشت موقت تبدیل کردند تا او چند روز مانده به نوروز به زندان برود.

حالا خبرها حاکی از آن است که در دوهفته گذشته از سال جدید خورشیدی، دادگاه و مقامات قضایی خواننده رپ را در مرگ متوفی مقصر دانسته‌اند و او را به قصاص محکوم کرده‌اند.

اگر این حکم در دیوانعالی کشور نیز تایید شود، جلب رضایت اولیای دم، راه نجات این خواننده جوان رپ فارسی‌ خواهد بود.