سفارتخانه‌ ۱۲ کشور در کره شمالی تعطیل شد

سفارت روسیه می‌گوید، تنها ۲۹۰ شهروند خارجی دیگر در کره شمالی باقی مانده‌اند

تصویری که در فیس‌بوک سفارت روسیه در پیونگ یانگ منتشر شده است

سفارت روسیه در پیونگ‌یانگ با اعلام اینکه ۱۲ سفارتخانه و هیات نمایندگی در کره شمالی تعطیل شده و این روند ادامه دارد، کمبود شدید دارو و مایحتاج روزانه و خدمات بهداشتی را از جمله عوامل ترک این کشور از سوی دیپلمات‌ها عنوان کرد.

خبرگزارش تاس روسیه نیز گزارش داد علاوه بر تعطیلی سفارتخانه‌های ۱۲ کشور، سازمان‌های حقوق بشری نیز به دلیل کمبود‌ها و محدودیت‌ها کره شمالی را ترک کرده‌اند.

برییتانیا، برزیل، آلمان، ایتالیا، نیجریه، پاکستان، مجارستان، جمهوری چک، سوئد، سوئیس و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که سفارت خود را در کره شمالی تعطیل کردند. در حال حاضر تنها ۹ سفارتخانه و چهار دفتر نمایندگی کشورهای‌شان را در کره شمالی نمایندگی می‌کنند. سفارتخانه‌های باقی‌مانده شمار کارمندان خود را به حداقل کاهش داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، باوجود اینکه کره شمالی ادعا می‌کند عاری از ویروس کرونا است، مرزهای خود را به عنوان اقدامی در مقابله با کرونا بسته و این روند بر نارضایتی دیپلمات‌ها و اتباع خارجی مستقر در این کشور افزوده است.

ماه گذشته آخرین کارمندان سازمان ملل تحت عنوان برنامه جهانی غذا نیز کره شمالی را ترک کردند.

سفارت روسیه روز پنجشنبه در پستی در فیس‌بوک اعلام کرد که ۳۸ شهروند خارجی که در نیمه ماه مارس کره شمالی را ترک کرده بودند، دوره قرنطینه دو هفته ‌ای خود را در چین سپری کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید که هر کسی نمی‌تواند محدودیت‌های شدیدی که در کره شمالی اعمال می‌شود ر تحمل کند.

بر اساس این بیانیه تنها ۲۹۰ شهروند خارجی دیگر در کره شمالی باقی مانده‌اند.

بیشتر از جهان