حسن نصرالله: اسرائیل از حضور گروه‌های نیابتی ایرانی در منطقه نگران است

ایران با تقویت نظامی حزب‌الله خود را برای رویارویی احتمالی با اسرائیل آماده می‌کند

حسن نصرالله معتقد است که نتانیاهو پس از اتنتخابات در شرایط بدی قرار گرفته است - AL-MANAR TV / AFP

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به نگرانی‌های ایالات متحده در مورد روسیه و چین ادعا کرد که تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از شکل‌گیری جبهه متحد بین ایران در کنار روسیه و چین وجود دارد. او در این باره گفت که دلیل این موضوع تلاش برای تمدید توافق هسته‌ای است.

به گزارش جروزالم پست، حسن نصرالله، در ادامه به حضور نیروهای نیابتی ایران در منطقه اشاره کرد و گفت که اسرائیل از حضور گروه‌های ایرانی در منطقه نگران است. او افزود که شرایط اسرائیل با وجود «محور مقاومت» (نامی که ایران از آن برای اشاره به خود و گروه‌های نیابتی خود استفاده می‌کند)، در بدترین و خطرناک‌ترین مرحله خود طی ده سال گذشته قرار دارد. دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که گروه‌های نیابتی ایران در حال افزایش قدرت خود هستند. موضوعی که در جنگ آینده تعیین‌کننده خواهد بود.

او روز چهارشنبه در یک سخنرانی، با اشاره به عدم اجرای طرح صلح «معامله قرن» که توسط دولت ترامپ پیشنهاد شده بود، اظهار داشت که ترامپ اولین طرف سقوط این توافق بود و نتانیاهو که طرف دوم معامله است نیز، در یک وضعیت دشوار نیز قرار دارد.

نصرالله همچنین ادعا کرد که آمریکا و اسرائیل در «مسیر انحطاط» قرار دارند و به کشورهای منطقه هشدار داد تا از شرط‌بندی روی آمریکا خودداری کنند.

بر اساس این طرح، اسرائیل کنترل کامل شهر مورد مناقشه بیت‌المقدس را به دست می‌گیرد و همچنین حق الحاق تقریباً همه شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده در مناطق اشغالی کرانه باختری را که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند، به دست می‌آورد.

در بخشی دیگر، رهبر حزب‌الله لبنان گفت که بنیامین نتانیاهو پس از اعلام نتایج انتخابات هفته گذشته، در یک وضعیت «دشوار و یک بحران داخلی» قرار گرفته است.

به گزارش رسانه‌های عربی، نصرالله گفت که مشخص نیست که آیا نتانیاهو قادر به تشکیل دولت است یا خیر. رهبر حزب‌الله افزود: «این انتخابات بحران در رهبری نهاد و پراکندگی و چندپارگی کنست و اعتماد به این نهاد را که بر اساس یک توهم ساخته شده بود برجسته می‌کند.»

در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای بررسی تهدید هسته‌ای ایران، سرویس‌های امنیتی اسرائیل گزارش جدیدی را در مورد توانایی‌های موشکی حزب‌الله منتشر کرده‌اند که در آن ادعا شده است که حزب‌الله یک هزار موشک دقیق دارد که خطر جدی برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اخبار منتشر شده از رسانه‌ها، عیران نیف، رئیس بخش مبارزه با تکنیک‌ها و پیشرفت در ارتش اسرائیل، گفته است که «علاوه بر خطر هسته‌ای شدن ایران، وجود این موشک‌ها بزرگ‌ترین تهدیدی برای اسرائیل است، بنابراین، ارزیابی‌ها از میزان این تهدید در حال انجام است. افزون بر این‌که ما سعی داریم از گزینه‌های خلاقانه دیگری که مانع رسیدن ایران و متحدان آن به اهداف موردنظر می‌شود، کار بگیریم.»     

پیش‌تر و در همین راستا، عاموس یدلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل، خواستار بررسی و تعیین زمان صحیح اقدام علیه پروژه موشکی دقیق حزب‌الله شد و گفت: «وجود صدها موشک دقیق در محور ایران، به‌ویژه در دست حزب‌الله می‌تواند اسرائیل را در معرض حمله بزرگی قرار دهد و خطر جدی علیه زیرساخت‌های حیاتی باشد، بنابراین، نباید به این تهدید استراتژیک، اجازه توسعه داده شود.»

بیشتر از جهان