۱۵ میلیون دوز واکسن «جانسون اند جانسون» نابود شد

بارگیری واکسن جانسون ‌اند ‌جانسون در ایالات متحده متوقف شد

 گویا این کارخانه هم با جانسون اند جانسون و هم با آسترازنکا در تولید واکسن همکاری می‌کند - Frederic J. BROWN / AFP

به گزارش نیویورک‌تایمز، در پی وقوع خطای انسانی در عملیات مخلوط‌سازی، در کارخانه‌ای جدید و از بین رفتن ۱۵ میلیون دوز واکسن که باعث بروز تردیدهایی در مورد واپایش کیفیت شده است بارگیری واکسن جانسون اند جانسون متوقف شد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بعدازآن که کارگران چند هفته قبل به اشتباه دو واکسن مختلف را مخلوط کردند، نهادهای ناظر صدور مجوز خط تولید واکسن جدید این کارخانه در بالتیمور را به تعویق انداختند.

گویا این کارخانه هم با جانسون اند جانسون و هم با آسترازنکا در تولید واکسن همکاری می‌کند.

به گزارش تایمز، دوزهای کنونی واکسن جانسون اند جانسون تولیدشده در هلند شامل این اقدام نمی‌شود. موارد مورد نظر، ده‌ها میلیون دوز واکسنی هستند که زمان‌بندی‌شده بود طی ماه آینده تحویل داده شود و بنا بود در این کارخانه واقع در مریلند تولید شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده در حال تحقیق درباره این مخلوط‌سازی اشتباه و ناشی از خطای انسانی است و صدور مجوز برای خط تولید این کارخانه را به تعویق انداخته است.

در ضمن بنا بر گزارش‌ها، شرکت جانسون اند جانسون در پی افزایش نظارت بر این کارخانه تحت مدیریت شرکت امرجنت بایوسولوشنز است تا اختلال بیش‌تری در کیفیت تولیدات آن رخ ندهد.

سخنگوی شرکت جانسون اند جانسون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نماینده‌شان در این کارخانه به این مشکل پی برد و با همکاری شریک تولیدی خود و سازمان غذا و  دارو به آن رسیدگی کرد.

در این بیانیه آمده است: «در فرایند واپایش کیفیت مشخص شد یک دسته از مواد دارویی منطبق با معیارهای کیفیت امرجنت بایوسولوشنز نیست و این کارخانه هنوز مجوز تولید مواد واکسن کووید-۱۹ ما را نداشت. این دسته هرگز به مرحله‌های پرسازی و تکمیل در فرایند تولید ما نرسید.»

به گفته این سخنگو، کارشناسان بهره‌برداری فنی و تولیدی بیش‌تری را به این کارخانه می‌فرستند و به همکاری با سازمان غذا و دارو ادامه خواهند داد تا برای این کارخانه مجوز اضطراری دریافت کنند.

جانسون اند جانسون قرارداد پنج‌ساله‌ای با شرکت تولیدی امرجنت مریلند برای تولید واکسن کووید ۱۹ امضا کرده است.

طبق بیانیه‌ای که سخنگوی سازمان غذا و دارو برای ایندیپندنت فرستاد آن‌ها از «وضعیت پیش آمده باخبر هستند» اما اظهارنظر بیش‌تری نکردند. امرجنت بایوسولوشنز هنوز به درخواست اظهارنظر پاسخ نداده است.

© The Independent

بیشتر از جهان