این هم اژدهای فضایی اسپیس‌اکس با کلاهک شیشه‌ای

کپسول فضایی دراگون در سال ۲۰۱۹ یک سفر موفقیت‌آمیز به ایستگاه فضایی انجام داد

«زیر یک کلاهک شیشه‌ای، احتمالا بیشتر می‌توانید "در فضا بودن" را حس کنید.» - عکس از حساب کاربری توییتر اسپیس اکس

اسپیس‌اکس، برای کپسول  فضایی دراگون (به معنی اژدها) طرحی جدید رونمایی کرده است که شامل یک سرپوش شیشه‌ای در بالای محل استقرار فضانوردان است.

حساب کاربری رسمی اسپیس‌اکس در توییتر، با عنوان کردن «چشم‌انداز جدیدی برای خدمه»، اعلام کرد که کپسول دراگون، با این طراحی جدید فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس اکس، با بازتوییت این تصویر، نوشت: «با نشستن زیر یک کلاهک شیشه‌ای، احتمالا بیشتر می‌توانید "در فضا بودن" را حس کنید.»

کپسول دراگون که در سال ۲۰۱۹ یک سفر موفقیت‌آمیز را به ایستگاه فضایی به اتمام رسانده، بخشی از برنامه ناسا برای جایگزینی شرکت‌های خصوصی آمریکایی با سازمان‌های دولتی یا استفاده از موشک‌های خارجی برای سفر بین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

پس از بازنشستگی ماموریت‌های شاتل فضایی، فضانوردان ناسا مجبور بودند از موشک‌های روسی برای انتقال به فضا استفاده کنند‌، اما استفاده از امکانات اسپیس‌اکس و بویینگ، فرصت‌های جدیدی را برای آژانس فضایی امریکا ایجاد می‌کند.

کپسول دراگون قادر است با استفاده از ۱۶ پیشرانه، تا هفت مسافر را در فضا جا‌به‌جا کند. هر پیشرانه قادر به تولید ۹۰ پوند نیرو برای مانور، تنظیم مدار و کنترل ارتفاع کپسول است.

طراحی جدید کپسول دراگون تنها خبر جدید از اسپیس‌اکس نیست که امروز منتشر می‌شود. خبر دیگر این است که کشتی فضایی اس‌ان۱۱ که از بوکا چیکا در تگزاس به فضا پرتاب شد، سقوط کرد و منفجر شد.

این فرود ناموفق پس از آن رخ داد که تلاش‌های پیشین برای پرتاب موشک در روزهای جمعه و دوشنبه به ترتیب به دلیل مسائل فنی و بازرسی نکردن اداره هوانوردی فدرال آمریکا، به تاخیر افتاد.

این شرکت در توییتر نوشت: «به نظر می‌رسد موتور شماره دو در هنگام صعود دچار مشکل شده و هنگام احتراق سوخت، به فشار لازم برای عملیات نرسیده است. اما از نظر نظری نیازی به آن نبود. بلافاصله پس از احتراق سوخت، اتفاق مهمی رخ داده است. باید بدانیم که این چه زمانی بوده است. امروز می‌توانیم اطلاعات را بررسی کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان