اخراج دو دیپلمات روسیه از ایتالیا به دلیل ارتباط با فعالیت‌های جاسوسی

سفیر روسیه در رم به وزارت خارجه ایتالیا احضار شد

سفارت روسیه در ایتالیا- ANDREAS SOLARO / AFP

پس از آن که پلیس ایتالیا اعلام کرد یک کاپیتان نیروی دریایی آن کشور را هنگام تحویل اسنادی به یک مقام روس در ازای دریافت پول در یک ملاقات محرمانه بازداشت کرده است، دولت ایتالیا روز چهارشنبه فرمان اخراج دو دیپلمات روسیه را از آن کشور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس ایتالیا، افسر نیروی دریایی ایتالیایی که فرمانده یک کشتی جنگی است و همچنین شهروند روسی که یک مقام نظامی مستقر در سفارت روسیه در رم است، متهم به «جرائم جدی مرتبط با جاسوسی و امنیت ملی» شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملاقات این دو سه‌شنبه شب انجام شده بود و جزئیات بیشتری در مورد هویت آنها هنوز اعلام نشده است.

وزارت امور خارجه ایتالیا بلافاصله سرگئی رازوف سفیر روسیه در رم را احضار و دو مقام روسی را که گمان می‌رود در این ماجرا دخیل بوده‌اند از کشور اخراج کرد. لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا این را یک «موضوع فوق‌العاده جدی» توصیف کرده است.

افسر ایتالیایی در بازداشت پلیس است و مقام‌های ایتالیایی نگفته‌اند آیا مقام روسی که با او دیدار کرده بود در میان اخراج‌شدگان است یا خیر.

وزارت خارجه روسیه از اخراج دیپلمات‌هایش از ایتالیا ابراز تاسف کرده است، با این وجود گفته این موضوع تهدیدی علیه روابط دو کشور نیست. کرملین نیز گفته است از جزئیات پرونده اطلاعی ندارد، اما امیدوار است رم و مسکو روابط مثبت و سازنده خود را ادامه دهند.