انتقاد هالی بری از تشبیه «برشتگی» به رنگ زنان سیاه‌پوست

«چه نفرت‌انگیز! واقعا احمقانه است که هنوز چنین مزخرفاتی را از رادیو پخش می‌کنند»

هالی بری، بازیگر آمریکایی - PAUL R. GIUNTA / AFP

هالی بری، اظهارات یک مجری رادیویی اخراج شده‌ را که تنظیم دلخواه خود برای برشته‌سازی نان را به رنگ پوست زنان مشهور سیاه‌پوست تشبیه کرده بود، محکوم کرد.

اظهارات راب لدرمن در برنامه‌ای از پادکست مورنینگ بول شاو، این هنرپیشه هالیوود را به واکنش واداشت. او در گپ‌وگفتی نژادپرستانه، از بری، سرنا ویلیامز و گیل کینگ نام برده بود.

لدرمن در این گفت‌وگو با اشاره به این که «ممکن است بابت چنین حرفی به دردسر بیفتم»، گفت: «هرگز تا حد سرنا ویلیامز جلو نمی‌روم». او به رنگ پوست تیره وی اشاره می‌کرد. وی سپس گفت: «اما در حد هالی بری را خیلی دوست دارم. اندکی حالت دورگه داشته باشد بهتر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجری همکار لدرمن سپس از وی پرسیده بود که گیل کینک در «محدوده‌ موردنظر او» قرار دارد یا نه و میزان برشته کردن نان را مقایسه کردند. لدرمن در پاسخ گفت: نخیر! برشته‌سازی حتی در حد گیل کینگ را هم نمی‌پسندم.»

هالی بری در واکنش به این مصاحبه روز جمعه (۲۶ مارس) در توییتر نوشت: «چه نفرت‌انگیز! واقعا احمقانه است که هنوز چنین مزخرفاتی را از رادیو پخش می‌کنند.»

او در ادامه نوشت: «جناب راب لدرمن! زنان سیاه‌پوست همگی زیبا و شایسته‌اند. گورت را گم کن!»

این پخش زنده را نشنیده بودم ولی اینترنت همه چیز را نگه می‌دارد. مجریان برنامه بامدادی 97RockBuffalo@ برشتگی نان را با رنگ پوست زنان سیاه‌پوست مقایسه کردند. اگر شما هم این برنامه را از دست دادید، گوش بدهید.

مارسل لویی-ژاک ، ۲۴ مارس ۲۰۲۱

نماینده کومولوس مدیا، شرکت مادر برنامه مورنینگ بول شاو، در مصاحبه با مجله پیپل گفت که لدرمن به دلیل این سخنان اخراج شده است. در بیانیه این شرکت آمده است: «کومولوس مدیا اصول برنامه‌سازی مشخصی دارد و شکی نیست که سخنان راب لدرمن در برنامه مورنینگ بول شاو، نقض مسلم این اصول است. فوری به همکاری با وی خاتمه دادیم و ادامه این برنامه را متوقف کردیم. معذرت می‌خواهیم و بابت این ماجرا عمیقا متاسفیم.»

همکاری با ریچ بول گانزلر و کریس کلاین، دو مجری همکار لدرمن در این برنامه نیز به حالت تعلیق درآمده است.

لدرمن اوایل این هفته با صدور بیانیه‌ای عمومی معذرت‌خواهی کرد و گفت: «به علت جریحه‌دار شدن احساسات مردم از اظهارات احمقانه و جاهلانه‌ خود صمیمانه پوزش می‌طلبم.»

او گفت: «بعد از آن که به حرف‌‌هایم گوش دادم و به معنای آن برای دیگران توجه کردم، خیلی ناراحت شدم.»

وی افزود: «سخنان من از سر نادانی بود و قصد نداشتم کسی را ناراحت کنم اما در عین حال می‌دانم که باید مثل خیلی‌های دیگر از این ماجرا پند بگیرم.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر