«اتحادیه اروپا چند مقام ایرانی را به دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم می‌کند»

خبرگزاری رویترز اعلام کرد اسامی افرادی که تحت تحریم قرار خواهند گرفت هفته آینده اعلام خواهد شد

انتظار می‌رود که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه روز چهارشنبه در این زمینه به توافق برسند-REUTERS/Francois Lenoir/File Photo

سه دیپلمات اروپایی می‌گویند اتحادیه اروپا قرار است به زودی چند مقام جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق‌بشر در ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار دهد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از سه دیپلمات اروپایی نوشت، انتظار می‌رود که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه روز چهارشنبه در این زمینه به توافق برسند.

رویترز هویت منابع این خبر را فاش نکرده است، اما از قول آنها گزارش داد که اسامی افرادی که احتمالا تحت تحریم قرار خواهند گرفت هفته آینده اعلام خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین بار از سال ۲۰۱۳ به این طرف است که اتحادیه اروپا مقام‌های جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق مردم ایران تحت تحریم قرار می‌دهد.

این تحریم‌ها شامل محدودیت‌های مسافرتی و ضبط دارایی‌های افراد تحریم شده خواهد بود.

اتحادیه اروپا نیز مانند ایالات متحده مدتهاست از نقض حقوق‌بشر در ایران ابراز نگرانی کرده و تحریم‌هایی را نیز در همین زمینه علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

وزارت خارجه آمریکا هم قرار است عصر سه‌شنبه به وقت واشینگتن جدیدترین گزارش خود را در مورد وضعیت حقوق‌بشر در کشورهای مختلف جهان منتشر کند.

ایران در گزارش‌های سالانه دولت آمریکا در این زمینه، همواره یکی از موارد عمده نگرانی بوده و تحریم‌هایی را علیه مسئولان جمهوری اسلامی اعمال کرده است.