محاکمه ایسپ راکی: شاهد اصلی ادعای خود را پس گرفت

AFP- مری بلیگ و ایسپ راکی در حال اجرای برنامه در لس آنجلس ۲۰۱۷

شاهد اصلی در پرونده خواننده رپ آمریکایی در سوئد، از تایید ادعای خود مبنی بر مشاهده ایسپ راکی در حالی که مردی را با بطری کتک می‌زده است، منصرف شد. 

این زن جوان و دوستش که به‌طور ناشناس شهادت داده بودند، روز دوشنبه در دادگاه منطقه استکهلم از طریق  تماس ویدیویی بازجویی شدند.

در روز سوم محاکمه این خواننده رپ نامزد گرمی (با نام واقعی «راکیم میرس») و دو مظنون دیگر که به ضرب و شتم مصطفی جعفری ۱۹ ساله متهم شده‌اند، قرار بود دادگاه به شهادت شاهدان، از جمله محافظ این خواننده رپ، بپردازد.

در پرونده شکایت مصطفی جعفری که در ۳۰ ژوئن در استکهلم با همراهان میرس درگیر شده است، این نکته که آیا با یک بطری یا بخشی از آن او را زده‌اند، به یکی از موضوعات اصلی محاکمه تبدیل شده است.

روز پنجشنبه، میرس به دادگاه گفت كه آقای جعفری به محافظ وی حمله كرده است، به همین دلیل او را زمین انداخته و با مشت و لگد او را زده است، اما با بطری او را نزده است. میرس گفت، پس از آن‌که آقای جعفری و دوستش آنها را دنبال کردند، نگران  سلامت گروهش شد.

روز سه شنبه، در آغاز محاکمه، وی و همراهانش ادعای بی‌‌گناهی کردند و گفتند که صرفا از خود دفاع کرده‌اند. در شهادت روز پنجشنبه، میرس گفت که کوشیده است تا درگیری پیش نیاید.

این پرونده به ویژه از وقتی که دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، از استفان لوون، نخست وزیر سوئد، خواست تا به آزادی میرس کمک کند، به‌شدت توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. قوه قضاییه سوئد مستقل از سیستم سیاسی است و آقای لوفون گفته است كه در آن پرونده دخالت نخواهد کرد.

آقای ترامپ همچنین نماینده ویژه خود در امور گروگانگیری را به سوئد فرستاد تا بر محاکمه نظارت کند.

روز جمعه، حدود ۲۰ نفر از هواداران ایسپ راکی در محوطه بیرون دادگاه جمع شدند و شعار «راکی را آزاد کنید» سر دادند و ترانه‌های او را پخش کردند.

اگر محاکمه ادامه نیابد، قاضی روز جمعه تصمیم خواهد گرفت که آیا لازم است میرس و همراهانش تا زمان صدور حکم که احتمالا چند روز آینده خواهد بود، در بازداشت بمانند یا خیر. یک کارشناس حقوقی در دادسرا گفت، اگر قاضی تصمیم بگیرد که میرس آزاد شود، او می‌تواند آن کشور را ترک کند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از موسیقی