حمله مسلحانه به برنامه واکسیناسیون در افغانستان، سه زن کشته شدند

افغانستان و پاکستان تنها کشورهای جهان‌اند که در آن‌ فلج کودکان وجود دارد

افراد مسلح به کارمندان زن که واکسن فلج کودکان می‌کردند، حمله کرده و سه نفر را کشته اند -ARIF ALI / AFP

براساس خبرهای تازه افراد مسلح ناشناس به کارمندان کارزار ملی واکسن فلج اطفال در شرق افغانستان حمله کردند و دست ‌کم سه نفر را کشتند. 

حمله اول صبح امروز به وقت کابل در حوزه چهارم شهر جلال‌آباد رخ داد که افراد مسلح یک زن کارگزار پیکار ملی فلج اطفال را به رگبار بستند. چند دقیقه بعد از آن نیز حمله دیگری باز هم در حوزه چهارم اتفاق افتاد که تفنگ‌داران مسلح دو زن دیگر را به گلوله بستند. 

قاتلان پس از این حمله هدفمند فرار کردند. هیچ کس تاکنون در ارتباط به این پرونده بازداشت نشده وهیچ گروهی هم مسئولیت آن را به عهده نگرفته است. 

مقام‌های محلی می‌گویند قربانیان این حمله سه زن به نام‌های بصیره، سمینه و نگینه بودند که مسؤولیت انجام مایه‌کوبی فلج اطفال را در اطراف جلال آباد داشتند. 

گروه طالبان و داعش در این منطقه افغانستان فعال هستند. 

کارزار واکسن فلج اطفال همین هفته در سراسر کشور آغاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افغانستان و پاکستان دو کشور جهان هستند که فلج اطفال در آن‌جا ریشه‌کن نشده است. سازمان ملل متحد می‌گوید در سال گذشته ۵۶ مورد فلج اطفال در افغانستان ثبت شده است که بیشترین مورد در ۹ سال گذشته است. 

کارزار تازه با هدف انجام واکسن برای حدود ده میلیون کودک زیر پنج سال راه‌اندازی شده است. اما نگرانی از امنیت و انجام حملات هدفمند این چنینی، تمام این روند را با مخاطرات روبه‌رو کرده است.