آرسنال با اودگارد قرارداد دائمی می‌خواهد

تونی آدامز، مدافع اسطوره‌ای آرسنال، معتقد است که جذب اودگارد بیهوده بوده است و این بازیکن نمی‌تواند کمک چندان زیادی به آرسنال بکند

مارتین اودگارد هافبک جوان و نروژی تیم فوتبال آرسنال - Ian KINGTON / IKIMAGES / AFP

تیم فوتبال آرسنال با مربی جوان و اسپانیایی خود یعنی میکل آرتتا در این فصل از رقابت‌ها، به‌خصوص با لیگ برترانگلستان، حتی با به‌کارگیری از مهره‌های جوان نتوانسته نتایج قابل قبولی کسب کند. می‌توان گفت تنها موفقیت آرتتا پس از آمدنش به آرسنال، قهرمانی در جام حذفی انگلستان در سال گذشته بوده است و در این فصل از رقابت‌های فوتبال توانستند به جمع هشت تیم پایانی در رقابت‌های لیگ اروپا صعود کنند.

به نظر می‌رسد که بخشی از این روند رو به رشد آرسنال در هفته های اخیر، مربوط به حضور مارتین اودگارد، بازیکن نروژی و جوان این تیم باشد که با مبلغی بالا و به صورت قرضی به آرسنال آمده است. باشگاه رئال مادرید قرار است بابت این انتقال نزدیک به ۲ میلیون یورو دریافت کند و در قراردادکنونی، بند خرید دائمی وجود ندارد.

اودگارد دومین بازیکن رئال است که پس از نیمکت‌نشینی توسط زیدان، راهی آرسنال می‌شود. پیش از نیز دنی سبایوس راهی این تیم لندنی شده بود و قرارداد قرضی او به مدت یک فصل دیگر با آرسنال تمدید شده است. تونی آدامز، مدافع اسطوره‌ای آرسنال، معتقد است که جذب اودگارد بیهوده بوده است و این بازیکن نمی‌تواند کمک چندان زیادی به آرسنال بکند. او معتقد است که آرسنال در خط دفاعی خود مشکلات بسیار زیادی دارد و نگه داشتن این بازیکن برای آرسنال ضرورت ندارد و به جای آن، باید برای جذب یک مدافع اقدام کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما اودگارد که جانشین مسوت اوزیل، بازیکن خلاقو  بازی‌ساز سابق این تیم شده است، از زمان حضورش توجه سرمربی و هواداران تیم را به خود اختصاص داده و به نظر می‌رسد که می‌تواند در سال‌های آتی مهره قابل اتکایی برای آرسنال باشد. مشخص است که مسئولان باشگاه آرسنال در پی یافتن راهی برای نگه داشتن او هستند. اودگارد نیز در اظهار نظری نسبت به حضورش در آرسنال واکنش نشان داده و عنوان کرده است که از بودن در آن راضی است و احساس می‌کند که به آنجا تعلق دارد و قصد دارد در صورت امکان، قرارداد خود را دائمی کند. با توجه به بندی در قرارداد قرضی او، آرسنال گزینه دیگری را هم مد نظر دارد؛ نبیل فکیر فرانسوی، هافبک بازی‌ساز تیم فوتبال رئال بتیس که از لیون فرانسه به این تیم اسپانیایی ملحق شده است، مورد توجه سران آرسنال قرار گرفته است تا در صورت از دست دادن اودگارد، بتوانند او را به لندن بیاورند. 

فکیر پیش از این مورد توجه یورگن کلوپ، سرمربی تیم فوتبال لیورپول نیز بود، اما نتوانستند او را به آنفیلد بیاورند. تیم فوتبال آرسنال نیز مانند دیگر تیم‌های صاحب‌نام دنیا به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، در به‌خدمت‌گیری بازیکنان گرانقیمت ناموفق بوده است. 

به نظر می‌رسد که مبلغ پیشنهادی تیم فوتبال رئال برای فروش اودگارد جوان حدود ۴۰ میلیون یورو خواهد بود، در صورتی که جذب نبیل فکیر مبلغی نزدیک به ۲۶ میلیون یورو برای آنها هزینه خواهد داشت. حال باید تا تابستان  منتظر ماند و دید که آیا این جابه‌جایی‌ها انجام خواهد شد یا خیر.

حضور احتمالی اریک هالند، هموطن اودگارد، در تیم فوتبال رئال مادرید برای فصل بعد شاید بتواند این بازیکن را به بازگشت به مادرید مجاب کند. 

بیشتر از ورزش