پنج هزار نفر در بارسلون پس از آزمایش کرونا به کنسرت رفتند

از افراد مبتلا به بیماری قلبی، سرطان، یا کسانی که در هفته‌های اخیر با افراد آلوده به ویروس کووید-۱۹ در تماس بودند، خواسته شده بود که ثبت‌نام نکنند

کنسرت مذکور در پی رویدادی مشابه، اما بسیار کوچک‌تر با شرکت ۵۰۰ نفر برگزار شد- LLUIS GENE / AFP

طرفداران موسیقی اسپانیایی شنبه شب پس از آزمایش کووید-۱۹ در یک کنسرت شرکت کردند تا اثربخشی این استراتژی را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در رویدادهای فرهنگی آینده بیازمایند.

پنج هزار نفر توانستند پس از گذراندن آزمایش ویروس کرونا، در همان روز در سالن کنسرت پالائو سان جوردی در بارسلون حضور یابند، به شرط آن که همه افراد داخل سالن ماسک با کیفیت بالا به صورتشان بزنند. ماسک‌ها از سوی برگزارکنندگان ارایه شده بود. هنگام خوردن و نوشیدن ماسک زدن لازم نبود.

خریداران بلیت این کنسرت می‌توانستند در یکی از سه مکان مشخص شده در شهر، آزمایش پادتن بدهند. اگر نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بود، به آن‌ها اجازه داده می‌شد که در آن برنامه شرکت کنند و آزادانه در میان سایر افراد حضور داشته باشند.

خریداران بلیت از طریق تلفن‌های همراه خود از نتایج آزمایش مطلع می‌شدند و افرادی که واجد شرایط بودند، کد اعتبار بلیت خود را دریافت می‌کردند.

از افراد مبتلا به بیماری قلبی، سرطان، یا کسانی که در هفته‌های اخیر با افراد آلوده به ویروس کووید-۱۹ در تماس بودند، خواسته شده بود که ثبت‌نام نکنند.

برگزارکنندگان گفتند که این رویداد بزرگترین رویداد تجاری است که از زمان شیوع همه‌گیری در اروپا برگزار شده است.

بلیت‌های نمایش Love of Lesbian هر یک بین ۲۳ تا ۲۸ یورو فروخته شد و آن مبلغ هزینه آزمایش و ماسک ارایه شده در محل برگزاری را نیز پوشش می‌داد.

این کنسرت توانسته بود از مقامات بهداشتی اسپانیا مجوز بگیرد و از سوی متخصصان بنیاد مبارزه با ایدز و بیماری‌های عفونی بارسلون نیز پشتیبانی شد.

کنسرت مذکور در پی رویدادی مشابه، اما بسیار کوچک‌تر با شرکت ۵۰۰ نفر برگزار شد. آن رویداد در دسامبر گذشته برگزار شد و موفقیت‌آمیز بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر بوریس روولو، ویروس‌شناسی که در طراحی دستورالعمل‌های بهداشتی شرکت دارد، گفت: «این برنامه یک گام کوچک دیگر برای برگزاری دوباره کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی است.»

برای اندازه‌گیری موفقیت در کنسرت اخیر، شرکت‌کنندگان موافقت کردند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های بعد از کنسرت، مقامات بهداشت عمومی تیم روولو را مطلع کنند.

سپس اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و با میزان عفونت در بین جامعه وسیع‌تر مقایسه می‌شود تا نشان دهد که آیا اختلاط آنان با دیگران در کنسرت باعث ایجاد عفونت شده است، یا خیر.

خوزه پارِه‌خو، خواننده کنسرت که ۴۰ سال دارد، این کنسرت را گونه‌ای گریز از واقعیت خواند: «ما در حباب کنسرت کوچک خود بودیم و حتی توانستیم گذشته را به یاد بیاوریم که رویدادهایی مانند این طبیعی بود. متاسفانه چنین چیزهایی امروز آنقدرها طبیعی نیستند.»

این کنسرت در حالی برگزار شد که مردم در اسپانیا در فضاهای بسته فقط مجازند تا چهار نفر کنار هم حضور داشته باشند.

هنگام برگزاری کنسرت، سانتی بالمس، خواننده Love of Lesbians، خطاب به جمعیت گفت که برخی از نوازندگان حتی می‌گریند. او افزود: «از آخرین باری که ما به عنوان یک گروه موسیقی پا به صحنه گذاشتیم، یک سال و نیم می‌گذرد.»

برای جرارد مون ۳۷ ساله، حضورش در این برنامه نماد آزادی بود.

او گفت: «احساس آزادی می‌کنم، احساس می‌کنم که می‌توانم گرمای مردم را حس کنم، چیزی که دیروز عادی بود.»

گزارش‌های بیشتر از اسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان