پسر شوماخر از شرکت در اولین مسابقه فرمول یک عمرش احساساتی است

میک شوماخر پس از قهرمانی در رده فرمول ۲ در فصل گذشته، به تیم «هاس» پیوست

میک شوماخر بیست و دو ساله، فرزند مایکل شوماخر اسطوره اتوموبیل‌رانی- ANDREJ ISAKOVIC / AFP

میک شوماخر روز یکشنبه پیش از اولین مسابقه‌اش در رده فرمول یک گفت که «احساساتی» شده ‌است. سی سال پیش، پدر او، مایکل شوماخر راننده اسطوره‌ای، اولین فصل حضور در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک را به آخر رساند.

بعد از رقابت برای تعیین خط در روز شنبه، میک شوماخر مسابقه روز یکشنبه را از جای نوزدهم و ردیف آخر و فقط یک پله جلوتر از تیکیتا مازپین، هم‌تیمی‌اش در تیم «هاس» شروع می‌کند.

مایکل شوماخر طی بیست سال حضور در این ورزش، هفت بار به قهرمانی جهان رسید، از جمله پنج فصل پیاپی با اتومبیل ایتالیایی فراری.

میک شوماخر بیست و دو ساله اوایل این ماه پس از تست‌های پیش از شروع فصل، گفت: «از بچگی یعنی پانزده سال آزگار در آرزوی این لحظه بودم – و حالا واقعا اتفاق افتاده.»

«احساساتی‌ام. پدرم سی سال پیش در اولین مسابقه فرمول یک شرکت کرد. همین باعث می‌شود بیشتر احساساتی بشوم و این مناسبت برایم زیباتر بشود.

«معلوم است که برای اولین مسابقه در بحرین خیلی ذوق‌زده‌ام. همین که در فرمول یک حضور دارم باورنکردنی است.

«خیلی خوشحالم که بالاخره به اینجا رسیدم و می‌توانم با همه مسابقه بدهم و در همکاری با یک تیم عالی، استعدادم را نشان بدهم. من در جایگاه یک راننده و یک انسان، حتما چیزهای زیادی خواهم آموخت و بهتر خواهم شد.»

مایکل شوماخر موقع اسکی در سال ۲۰۱۳ دچار سانحه و ضربه مغزی وخیم شد و از آن زمان در انظار دیده نشده‌است.

 پسرش میک، با همان نام مخفف پدرش یعنی «ام‌اس‌سی» در مسابقات شرکت می‌کند. او پس از قهرمانی در رده فرمول ۲ در فصل گذشته، به تیم «هاس» پیوست که یکی از کندترین اتومبیلهای امسال را دارد و بعید است در این مسابقه امتیازی کسب کند.

© The Independent

بیشتر از ورزش