سرپرست دادسرای جنایی تهران: آزاده نامداری احتمالا خودکشی کرده است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز با اعلام تحویل جنازه به خانواده، گفت آزاده نامداری باردار نبود

در تازه ترین اظهارات درباره مرگ آزاده نامداری،  دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران با رد «وقوع قتل یا دگرکشی» از مطرح شدن موضوع «خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان» خبر داد. 

محمد شهریاری با اشاره به وضعیت منزل خانم نامداری گفت: «در بررسی‌های تکمیلی انجام شده و به ویژه بررسی تلفن همراه متوفی و همچنین دست‌نوشته‌های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده و داروهای موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بوده، بررسی اولیه پزشکی قانونی در روز جاری که مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم شناسی متوفی است؛ بنابراین موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح است که البته قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی در خصوص نتایج آزمایش آسیب شناسی است.»

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیزبا اعلام تحویل جنازه به خانواده، گفت آزاده نامداری باردار نبود. دکتر مهدی فروزش در گفتگو با میزان، خبرگزاری قوه قضائیه، با رد باردار بودن آزاده نامداری، مجری سابق تلویزیون، در زمان مرگ گفت: «بر اساس معاینه ظاهری و کالبدگشایی صورت گرفته توسط متخصصان پزشکی قانونی، هیچ‌گونه آثاری از بارداری یافت نشد.»

فروزش امروز یکشنبه اعلام کرد: «پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی، جسد مورد کالبدگشایی قرار گرفت و دقایقی پیش با اتمام نمونه‌برداری‌ها و اقدامات اولیه جسد خانم نامداری با دستور قضایی به خانواده‌اش تحویل داده شد.»

وی اعلام علت مرگ آزاده نامدار را «منوط به اعلام نتایج آزمایش‌های آسیب‌شناسی و سم‌شناسی که چند روزی به طول خواهند انجامید» دانست، اما گفت: «در معاینه ظاهری و کالبدگشایی صورت گرفته، علائم و شواهدی از آثار ضرب‌وجرح یافت نشد. هیچ‌گونه آثاری از بارداری نیز در جسد یافت نشد و رحم و ضمایم رحمی در اندازه طبیعی و فاقد هرگونه محصول حاملگی است.»

احتمال باردار بودن خانم نامداری پس از انتشار تبریک سال نو توسط او و دخترش در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. در این ویدئو، نامداری به همراه دختر کوچکش، سال نو را تبریک می‌گوید. در همان زمان بسیاری از دنبال کنندگان از او درباره تغییر ظاهرش و احتمال بارداری پرسیدند که او (گرداننده صفحه اینستاگرام) در پاسخ نوشت که باردار نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهارات منتشرشده ضد و نقیض درباره علت مرگ، چگونگی یافته شدن جسد و تنها بودن چندروزه آزاده نامداری در ایام نوروز در خانه، باعث شده است که اظهارنظر پزشکی قانونی مبنی بر نبودن آثار ضرب‌وجرح و باردار نبودن پایانی بر شایعات پیش‌آمده نباشد. به‌ویژه اینکه بنا بر اعلام پزشک قانونی به دلیل فاصله بین زمان مرگ و پیدا شدن جنازه که حدود ۴۸ ساعت تخمین زده‌شده است، شناسایی بر اساس چهره امکان‌پذیر نشد و احراز هویت موکول به نظر پزشک قانونی شد.

سرپرست دادسرای جنایی تهران پس از بازدید محل زندگی خانم نامداری گفت: «هیچ دلیلی بر وقوع قتل و خودکشی درصحنه جرم پیدا نشده» و اثری از به‌هم‌ریختگی منزل نیست. جسد وی در پذیرایی و روی مبل بوده است و پیکر وی توسط مادر کشف‌شده است. قاضی شهریاری گفت:« اینکه بگوییم فوت خانم نامداری به علت قتل یا جنایت بوده، منوط به بررسی آزمایشگاهی است.»

دیروز، بعد از یافته شدن بدن بی‌جان خانم نامداری، سخنگوی اورژانس کشور گفت: «ساعت ۱۸ و ۳۸ دقیقه امروز (شنبه) با اورژانس تهران تماسی مبنی بر کشف پیکر آزاده نامداری گرفته شد که نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند.» مجتبی خالدی با اشاره به پدیده «جمود نعشی» گفت از زمان مرگ ایشان، حداقل ۱۲ ساعت می‌گذرد.

گفته‌شده، آزاده نامداری، به علت مسافرت همسر و دخترش از پنجشنبه گذشته در منزل تنها بوده است. در دو روز متوالی، تماس‌های خانواده با او بدون جواب ماند و همین امر باعث نگرانی آن‌ها شد. اعضای خانواده عصر شنبه ساعت ۵ راهی خانه او در شهرک غرب (تهران) می‌شوند. پس‌ازآنکه کسی در را به روی آن‌ها باز نمی‌کند، پدر و مادرش «با استفاده از کارت عابر بانک و به‌سختی» در را باز می‌کنند و با جسد زن جوان داخل پذیرایی منزل مواجه می‌شوند.

 

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.