طرح سامسونگ برای عرضه گوشی دوبار تاشو

سامسونگ می‌خواهد بیشتر روی تلفن‌های تاشو تمرکز کند که با طراحی‌های متمایز،  قیمت‌های بسیار بالاتری دارند

سامسونگ در صورت ارائه گوشی تاشو جدید، بی‌رقیب نخواهد بود- JUNG YEON-JE / AFP

گفته می‌شود سامسونگ در حال ساخت نسخه جدیدی از گوشی هوشمند گلکسی زد فولد (Galaxy Z Fold) است که دو برابر نسخه‌های قدیمی قابلیت تا شدن خواهد داشت.

به گفته منابع مطلعی که با سایت نیکی آسیا سخن گفته‌اند، این غول فناوری کره‌جنوبی نسخه‌های جدید تاشو گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد را امسال رونمایی خواهد کرد.

این شرکت همچنین در نظر دارد تعداد گوشی‌های گلکسی زد فولد را به تعداد مشابه گلکسی نوت برساند.

این در حالی است که ظاهرا سامسونگ اینک با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند؛ این بدان معنا است که ممکن است معرفی گوشی نوت جدید به بازار عقب بیفتد یا سازگاری گلکسی زد فولد با قلم الکترونیک که مزیت اصلی دستگاه نوت تصور می‌شود، با مشکل مواجه شود.

ظاهرا هدف از تمرکز بر روی تلفن‌های تاشو، ارائه طیف وسیعتری از محصولات است. به علاوه، با توجه به قیمت بالاتر این گوشی‌ها، حاشیه سود آن‌ها نیز بالاتر است.

به گفته یکی از مطلعان، «تصمیم درباره تعلیق سری نوت، سال گذشته گرفته شد. سامسونگ می‌خواهد بیشتر روی تلفن‌های تاشو تمرکز کند که با طراحی‌های متمایز،  قیمت‌های بسیار بالاتری دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته یک منبع آگاه، سامسونگ «در تمایزگذاری بین دو سری تلفن‌های برتر خود یعنی گلکسی اس و نوت که اغلب اولی در نیمه اول سال و دومی در نیمه دوم سال رونمایی‌ می‌شوند، دچار مشکل بوده‌ است. این شرکت در اندیشه استفاده از تلفن‌های تاشو به عنوان تمایز اصلی است و امیدوار است که آن را جایگزین سری نوت کند.»

سامسونگ قبل از انتشار این مقاله به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداد.

در حالی که هنوز جزئیات تلفن دوبار تاشو نهایی نشده است‌، منابع آگاه می‌گویند كه این گوشی از طراحی مناسبتری برای استفاده از اپ‌ها برخوردار خواهد بود. این چیزی است که انتقاد بسیاری را متوجه گوشی‌های اندروید کرده است. با وجود تعداد زیادی تبلت و نیز تلفن‌های تاشو، کار با اندروید بر روی صفحه‌های بزرگتر به سادگی کار با آی‌پد اپل نیست.

«طراحی جدید به گونه‌ای تنظیم شده است که نسبت ابعاد صفحه نمایش در وضعیت تانشده، همان ابعاد معمول ۹:۱۶ یا ۹:۱۸ باشد که در بازی‌های ویدیویی و سایر برنامه‌ها استفاده می‌شود تا برنامه‌ها با وضوح بهتر و روان‌تر روی دستگاه اجرا شود.»

سامسونگ در صورت ارائه گوشی تاشو جدید، بی‌رقیب نخواهد بود. شرکت چینی هوآوی، ماه گذشته نسخه جدیدی از گوشی «میت ایکس‌اس» تاشو خود را رونمایی کرد.

این شرکت نیز مانند سامسونگ با مشکل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند اما مشکل این شرکت به دلیل تحریم‌هایی است که ایالات‌متحده به دلیل ادعای نگرانی‌های امنیت ملی علیه این شرکت اعمال کرده است.

گوگل نیز ظاهرا در حال برنامه‌ریزی عرضه گوشی تاشو برای پیکسل شش است. نام‌های رمزگذاری‌شده در اسناد گوگل نشان می‌دهد که دستگاه‌هایی به نام «ری‌ون» و «اوریول» ممکن است مدل‌های پیکسل ۶ باشند اما معلوم است که «پاسپورت»به نسخه تاشو اشاره دارد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی