غیبت بزرگان تنیس در مسابقات مسترز میامی

در آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹، راجر فدرر به مقام قهرمانی رسید

راجر فدرر،رافائل نادال و نواک جوکوویچ اسطوره های تنیس جهان - MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

 با گرم شدن هوا در اکثر نقاط مختلف جهان، رقابت‌های تنیس نیز به طور مستمر در حال پیگیری است و پس از قهرمانی جوکوویچ در مسابقات تنیس آزاد استرالیا، حالا اکثر بازیکنان در کشورهای مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند.

 در هفته گذشته دو مسابقه مهم یکی در دبی و دیگری در مکزیک برگزار شد و تنیس‌بازان جوان و تازه‌کار، توانایی‌های خود را به رخ حریفان کشاندند. در رقابت‌های دبی، اصلان کاراتسف از روسیه، بالاتر از بازیکنان صاحب‌نام قرار گرفت و عنوان قهرمانی را تصاحب کرد. در مکزیک هم الکساندر زورف موفق شد در فینال این رقابت‌ها سیتسیپاس آماده و باانگیزه را از پیش رو بردارد و مقام قهرمانی را از آن خود کند.

در هفته جاری، مسابقات مسترز و یک هزار امتیازی میامی در کشور امریکا برگزار خواهد شد؛ رقابت‌هایی که سال گذشته به خاطر همه‌گیری کرونا لغو شد و در سال پیش رو با محدودیت‌های زیاد برگزار می‌شود. در آخرین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۹، راجر فدرر به مقام قهرمانی رسید. اما خبر بد برای اهالی تنیس و طرفداران این رشته، غیبت عده‌ای از بزرگان تنیس در قسمت مردان این مسابقات خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رافائل نادال اولین بازیکنی بود که حدود یک ماه پیش و پس از انصراف از مسابقات ۵۰۰ امتیازی روتردام هلند، از شرکت در این مسابقات نیز کناره‌گیری کرد و علت آن را برطرف نشدن آسیب‌دیدگی ناحیه کمر که در مسابقات استرالیا به وجود آمده بود، عنوان کرد. هرچند به نظر می‌رسد نادال به دلیل نزدیک شدن زمان مسابقات تنیس روی زمین‌های خاکی که در آن تخصص فراوان دارد، تصمیم گرفته است در رقابت‌های روی زمین‌های سخت شرکت نکند؛ چرا که این‌گونه زمین‌ها، فشار بسیار زیادی بر بازیکنان اعمال می‌کند و باعث می‌شود مصدومیت‌های آن‌ها تشدید شود.

راجر فدرر یکی دیگر از اسطوره‌های تنیس جهان، هم که پس از ۱۴ ماه دوری از مسابقات، در رقابت‌های دوحه شرکت کرده بود، پس از شکست و حذف در مراحل ابتدایی این رقابت‌ها اعلام کرد که به دلیل نداشتن آمادگی جسمانی، در مسابقات میامی شرکت نخواهد کرد و ترجیح می‌دهد تا زمان مسابقات روی زمین‌های چمن، در هیچ رقابتی شرکت نکند.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، نیز به تازگی از شرکت در این مسابقات انصراف داده است. او در مسابقات تنیس استرالیا از ناحیه عضلات شکم دچار آسیب شد و به نظر می‌رسد دلیل شرکت نکردن او در این مسابقات، همین مسئله باشد.

 اندی ماری بریتانیایی هم که مسابقات استرالیا را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد و در مسابقات دبی نیز به دلیل به دنیا آمدن فرزند چهارمش نتوانست حضور داشته باشد، آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام کرده بود اما طبق اخبار رسیده، مصدومیت از ناحیه کشاله ران، مانع از حضور او در این رقابت‌ها شده است. او در اظهارنظری عجیب، ادعا کرده است که می‌تواند در مسابقات تنیس ویمبلدون که تابستان برگزار می‌شود، به مقام قهرمانی برسد.

با توجه به شرکت نکردن بازیکنان نامدار در رقابت‌های اخیر، تنیسورهای جوان شانس این را دارند تا با قهرمانی در این مسابقات، اختلاف امتیازات در جدول رده‌بندی را به حداقل برسانند؛ کاری که مدودف روس به خوبی انجام داده و توانسته است با موفقیت در مسابقات اخیر، جایگاه دوم را از آن خود کند و نادال با یک پله سقوط، در رده سوم برترین تنیس‌بازان جهان قرار گرفته است.

بیشتر از ورزش