آن‌ها که در جلسه کاری هم از پیژامه دل نمی‌کنند

یک تحقیق نشان داد که یک سوم افراد دور کار با پیژامه در جلسات مجازی شرکت می‌کنند

افزایش دورکاری در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بر کارکنان مختلف تاثیرات متفاوتی داشته است - Pexels

بر اساس یک نظرسنجی جدید، سه دوره قرنطینه سراسری، به دورکاری بسیاری‌ از افراد انجامیده و تقریبا یک سوم آن‌ها، با پیژامه در جلسات مجازی شرکت می‌کنند. 

نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) با مطالعه بر روی دو هزار و ۲۷ کارمند دورکار دریافت که از هر ۱۰ نفر، یک نفر در جلسات مجازی اصلا شلوار نمی‌پوشند.

این تحقیق که به سفارش سرویس رونویسی «Otter.ai» انجام شد، نشان داد که افزایش دورکاری در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بر کارکنان مختلف تاثیرات متفاوتی داشته است.

۱۴ درصد از مردم، در دو قطب مخالف این طیف گفتند که می‌خواهند به کار تمام‌وقت در دفتر بازگردند اما از هر پنج نفر، یک نفر (۲۰ درصد) گفت که ترجیح می‌دهد تمام‌‌وقت دورکاری کند چون فرصت بیشتری برای خوابیدن دارد.

برخی دیگر هم گفتند که امیدوارند در آینده بین کار در دفتر یا خانه، تعادل برقرار شود؛ ۴۵ درصد آن‌ها گفتند که روش ایده‌آل برای آن‌ها این است که بین یک تا سه روز در هفته به محل کار بروند و مابقی کار‌ها را از خانه انجام دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عین حال، ۴۲ درصد از کسانی که در طول دوران همه‌گیری از خانه کار کردند، دچار «خستگی مفرط از تماس‌های طولانی با نرم‌افزار زوم» شدند.

کار از خانه مطمئنا مزایایی هم دارد. حدودا یک چهارم از افراد به خرید‌های آنلاین در طول تماس‌های کاری و ۱۵ درصد دیگر به انجام بازی‌های کامپیوتری در طول ساعات کاری اعتراف کردند.

اما ۴۳ درصد از افراد هم گفتند بیشترین چیزی که برای آن احساس دلتنگی می‌کنند، گپ زدن‌ها در محل کار است. بسیاری‌ از تماس‌های مجازی به شدت خسته شده‌اند و حتی بهره‌وری‌ آنان پایین آمده است.

با توجه به آینده نامعلوم وضعیت دفاتر بعضی از شرکت‌ها، سام لیانگ، مدیر اجرایی ارشد و بنیانگذار سرویس Otter.ai گفت: «کارمندان حالا خواستار یک برنامه کاری منعطف و ترکیبی بین محل کار و خانه هستند تا با تعادل جدید کار- زندگی و تغییرات به وجود آمده بر اثر کار کردن از خانه برای این مدت طولانی، مطابقت داشته باشد. خستگی مفرط بر اثر شرکت در جلسات طولانی از طریق نرم‌افزار زوم واقعی است و این جلسات باید با فضای کاری جدید ما سازگار باشند. خواه با تغییر اساسی در ساختار جلسات و یا شرکت دادن کارمندان از طریق نرم‌افزار‌های مشترکی که یادداشت کردن نتیجه جلسات و به اشتراک گذاشتن مکالمات در زمان واقعی را تسهیل می‌کنند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی