اوساکا: پس از پیروزی در استرالیا «ماه‌های خیلی سختی» را گذراندم

تنیس باز ۲۱ ساله ژاپنی از فشار سنگین انتظارات از خودش، گلایه کرد

PHILIPPE LOPEZ / AFP

نائومی اوساکا اقرار کرد که از زمان پیروزی در اُپن استرالیا از بازی تنیس لذت نبرده است. او چند ماه اخیر را بدترین  دوران زندگی خود نامید.

این‌ تنیس باز ۲۱ ساله با پیروزی در ملبورن پارک استرالیا در ماه ژانویه به دومین قهرمانی پیاپی در گرند اسلم دست یافت و عنوان رده اول جهان را از آن خود کرد، اما از آن پس زیر فشار سنگین انتظارات قرار گرفت.

جدا شدن تکان دهنده از مربی خود ساشا باجین بلافاصله پس از اُپن استرالیا عامل دیگری بود که سبب شد اوساکا از آن پس در هیچ مسابقه‌ای به مرحله فینال راه نیابد.

تنیس باز ژاپنی در توییتی نوشت: « از لحاظ تنیس چند ماه گذشته خیلی سخت بود، اما خوشبختانه  دور و برم را کسانی گرفته‌اند که دوستشان دارم و آنها هم مرا دوست دارند (امیدوارم ها ها ها). از آن لحاظ  از خیلی از آنها سپاسگزارم چرا که هر اتفاق بدی رخ دهد صد در صد خودم  را مقصر می‌دانم».

«تمایلی که دارم این است که همه چیز را متوقف کنم زیرا نمی‌خواهم افکار و مشکلاتم را به دیگران انتقال دهم، اما آنها به من یاد داده‌اند که به آنها اعتماد کنم نه اینکه تک روی کنم. به طور غیرمنتظره‌ای، بدترین ماه‌های زندگیم با بهترین لحظه‌ها هم همراه شد. من افراد جدیدی را ملاقات کردم که این توانایی را به من دادند کارهایی انجام دهم که فکرش را هم نمی‌کردم. با توجه به آنچه گفتم، راستش این است که بعد از استرالیا از بازی تنیس لذت نبرده‌ام و سرانجام با فهمیدن آن دوباره یاد می‌گیرم که از بازی کردن احساس لذت کنم».

پیروزی‌های اوساکا در دو گراند اسلم با شکست در برابر کاترینا سینیاکووا در اُپن فرانسه پایان یافت؛ و با شروع بازی‌های روی چمن، عنوان رده اولی خود را به اشلیک بارتی واگذار کرد و با شکست در مقابل یولیا پوتینتسووا در دور اول ویمبلدون از این رقابت‌ها هم حذف شد. 

پس از شکست، اوسکا در کنفرانس خبری به چند سوال پاسخ داد و با کوتاه کردن کنفرانس به گرداننده آن گفت که گریه‌اش گرفته است.

هفته آینده اوساکا  برای شرکت در راجرز کاپ در تورنتو به زمین خواهد رفت. او گفت: «من خیلی زیاد به نتایج مسابقه‌هایم بهاء می‌دهم به جای اینکه از آنها بیاموزم، کاری که «معمولا» می‌کنم. این بار به جای واکنش و فکر کردن (در باره باخت در دور اول- خنده!)، چیزهای زیادی در باره خودم یاد گرفته‌ام  و احساس می‌کنم در سال‌های گذشته به عنوان یک شخص رشد زیادی کردم و واقعا از وقایعی که در زمین تنیس و خارج از آن رخ خواهد داد هیجان زده هستم».

© The Independent

بیشتر از ورزش