نقاشی "پرستار ابر قهرمان" ۱۶.۷ میلیون پوند فروخته شد

این نقاشی اثر بنکسی است و پسربچه‌ای را نشان می‌دهد که یک پرستار را به عنوان قهرمان انتخاب کرده است

تمام سود فروش این نقاشی، به بنیادهای خیریه مرتبط با سازمان سلامت بریتانیا اهدا شد - Social Media

تازه‌ترین اثر نقاشی بنکسی که پسربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که از میان ابرقهرمان‌هایی مانند بتمن و سوپرمن، یک پرستار را انتخاب می‌کند، به قیمت بی‌سابقه ۱۶.۷ میلیون پوند، فروخته شد. 

این نقاشی، روز سه‌شنبه، بیست‌وسوم مارس، به فروش رفت و تمام سود این فروش، به بنیادهای خیریه مرتبط با سازمان سلامت بریتانیا اهدا شد. جوسی پیلکانن، مسئول حراج این اثر هنری، تعهد بنکسی برای اهدای سود حاصل از فروش این اثر هنری به امور خیریه را «عملی خارق العاده» و این فروش را یک «لحظه تاریخی» دانست. 

این اثر هنری با نام «تغییردهنده قواعد بازی»، برای ابراز قدردانی از خدمات کارکنان سازمان سلامت بریتانیا و بدون هماهنگی قبلی و در بحبوحه دوره قرنطینه سراسری ماه مه سال ۲۰۲۰، به بیمارستان ساوث‌همپتون، اهدا شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یادداشتی که هنگام تحویل این نقاشی، روی آن قرار داده شده بود، حاوی این جملات بود: «با تشکر از همه زحمات کادر درمان. امیدوارم این اثر، نشاط‌بخش محیط کارتان باشد، گرچه فقط در آن، از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده شده است.»

برای تقویت روحیه کادر درمانی بیمارستان ساوث‌همپتون، این نقاشی در راهروی اصلی نصب شده بود ولی برای فروش آن، یک نسخه بدل از این نقاشی، جایگزین نسخه اصلی شده است. 

پیش‌بینی می‌شد این اثر با قیمتی حدود ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون پوند فروخته شود؛ در نهایت چکش حراج آن برای قیمت ۱۴.۴ میلیون پوند فرود آمد و با احتساب دیگر هزینه‌ها، به عدد ۱۶.۷ میلیون پوند رسید. 

این قیمت، رکورد پیشین قیمت نقاشی‌های بنکسی را شکست. پیش از این، گرانترین نقاشی بنکسی، با نام «پارلمان واگذار شده»، در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹.۹ میلیون پوند فروخته شده بود. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر