تمدید ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران

سعید خطیب‌زاده قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل را «فاقد مقبولیت بین‌المللی» خواند

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران - Social Media

شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن تمدید دوره ماموریت یک‌ساله جاوید رحمان، گزارشگر ویژه خود در ایران؛ قطعنامه‌ای درمورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به تصویب رساند.

این قطعنامه با ۲۱ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع به تصویب رسید. قطعنامه مصوب از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد منابع لازم را در اختیار جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای حقوق بشر سازمان ملل بار دیگر خواستار همکاری کامل جمهوری اسلامی با گزارشگر ویژه خود شد و از تهران خواست برای سفر جاوید رحمان به ایران همکاری کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار او بگذارد.

کشورهایی مانند آرژانتین، اتریش، باهاما، بحرین، بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، اریتره، فیجی، فرانسه، آلمان،‌ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، مجارستان، جمهوری کره، اوکراین و بریتانیا به این قطعنامه رای مثبت دادند. رای چین، کوبا، هند، اندونزی، پاکستان، فیلیپین، روسیه، ازبکستان، بنگلادش، بولیوی و ونزوئلا نیز به این قطعنامه منفی بود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه در چهل و ششمین شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: «این قطعنامه حاصل آرای متفرق، ضعیف و فاقد اجماع و مقبولیت بین‌المللی است و تعدادی از کشورهای اروپایی عامل اصلی تصویب آن بودند.»

او مدعی شد‌، حامیان این قطعنامه باید نخست آمریکا را محکوم کننند.

بیشتر از جهان