کشتی ۲۰۰ هزار تنی در کانال سوئز به گل نشست

به مخمصه افتادن کشتی باری «اِوِر گیون» باعث ایجاد راه‌بندان در رفت و آمد کشتی‌ها شد

این کشتی که تحت بهره‌برداری شرکت «اِوِِرگرین» است، ۴۰۰ متر درازا و ۵۹ متر پهنا دارد - Social Media

یک کشتی باری غول‌پیکر روز سه‌شنبه در کانال سوئز به گل نشست و یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای تجارت جهان به مدت حدود ۱۹ ساعت، از هر دو سو بسته شد.

به گزارش موسسه کارگزاری کشتیرانی جی‌ای‌سی، کشتی ۲۰۰ هزار تنی «اِوِر گیوِن» در حال گذر از دریای سرخ به دریای مدیترانه بود که در ساعت ۵.۴۰ صبح به وقت گرینویچ از پهلوی چپ در این کانال به گل نشست.

طبق داده‌های تارنمای مارین ترافیک که شناورها را ردگیری می‌کند این کشتی تا ساعت ۱۱.۳۰ دقیقه بعد از ظهر همچنان در وضعیت به گل‌نشسته قرار داشت و دست کم چهار شناور یدک‌کش در حال تلاش برای خلاص کردن آن بودند.

این کشتی که تحت بهره‌برداری شرکت «اِوِرگرین» مارین است ۴۰۰ متر درازا و ۵۹ متر پهنا دارد و به مخمصه افتادن آن باعث بروز راه‌بندان در رفت و آمد کشتی‌ها شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق عکسی که گویا خدمه یکی از کشتی‌های نزدیک به این کشتی در اینستاگرام منتشر کرده است بیل مکانیکی کوچکی در حال خاک‌برداری در ساحل کانال است تا این شناور را آزاد کند.

در زیرنویس این عکس آمده است: کشتی روبروی ما هنگام عبور از کانال از پهلوی چپ به گل نشست و انگار قدری معطل خواهیم شد...

کشتی اِوِر گیوِن از منطقه یانتیان در چین به مقصد بندر روتردام راه افتاده است و تاکنون از چین تایپه و مالزی گذشته است. قرار بود این کشتی در ۳۱ مارس به هلند برسد.

کانال سوئز دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر دریایی بین آسیا و اروپا است. طول این کانال حدود ۱۹۳ کیلومتر است و از سه دریاچه طبیعی می‌گذرد.

این آب‌راهه را شرکت کانال سوئز از سال ۱۸۵۹ تا ۱۸۶۹ ساخته است و در ۱۷ نوامبر ۱۸۶۹ رسماً به بهره‌برداری رسید.

عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر نیز طرحی کلان به ارزش ۸ میلیارد دلار را برای ظرفیت‌افزایی این کانال و جذب کشتی‌های بیش‌تر به اجرا درآورد که در سال ۲۰۱۵ تکمیل شد.

© The Independent

بیشتر از جهان