هری کین یا مورینیو؛ کدام‌یک در تاتنهام ماندنی است؟

هری کین که از کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد ناامید شده، تصمیم به ترک این باشگاه لندنی گرفته است

هری کین مهاجم و کاپیتان تیم فوتبال تاتنهام و تیم ملی انگلستان - MICHAEL STEELE / POOL / AFP

در فصل جاری مسابقات لیگ برتر انگلستان، تیم فوتبال تاتنهام با سرمربیگری ژوزه مورینیو، کار خود را بسیار خوب و پرقدرت آغاز کرد و در هفته‌های ابتدایی نیز با توجه به نتایج مطلوبی که به دست آورد، در صدر جدول مسابقات قرار گرفت و اکثر کارشناسان معتقد بودند که آن‌ها با حضور هری کین و سون که خط هجومی قدرتمندی را تشکیل داده‌اند، یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ جزیره هستند. اما شرایط رفته‌رفته تغییر کرد و با وجود گلزنی‌های مهاجمان، تاتنهام روندی نزولی در پیش گرفت و ایده‌ها و روش‌های مورینیو تا اینجای کار نتوانسته است تاتنهام را در رده مدعیان قرار دهد.

تاتنهام بازی برگشت مقابل دینامو زاگرب کرواسی را، در حالی که بازی رفت را دو بر صفر پیروز شده بود، سه بر صفر واگذار کرد و از دور مسابقات لیگ اروپا کنار رفت. پس از شکست مقابل آرسنال در لیگ و سپس این شکست در اروپا، حالا کار برای مورینیو اندکی مشکل شده است.

البته آن‌ها بعد از این دو بازی ناامیدکننده، این هفته توانستند مقابل استون ویلا در لیگ برتر دو بر صفر به پیروزی برسند و آرامش اندکی به تیم بازگشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مورینیو پس از شکست مقابل دینامو زاگرب، از بازیکنانش بسیار انتقاد کرد و اظهار داشت که آن‌ها به اندازه کافی در آن رقابت تلاش نکرده‌اند و این باعث شده است تا به سابقه او در مسابقات، خدشه وارد شود. او معتقد بود که به دلیل کم‌کاری آن‌ها در این بازی، نه تنها به اصول فوتبال بلکه به اصول زندگی نیز بی‌احترامی شده و زیر سوال برده شده است.

این نتایج ضعیف می‌تواند موقعیت مورینیو روی نیمکت تاتنهام را به خطر بیندازد. او در حال حاضر در لیگ برتر یکی از بالاترین دستمزدها را به‌عنوان سرمربی دریافت می‌کند و قرارداد او در تابستان ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. از طرفی به دلیل نبود بندی برای فسخ در قرارداد وی، تاتنهام در صورت اخراج او می‌باید مبلغی حدود ۴۰ میلیون یورو به وی پرداخت کند که با توجه به مشکلات اقتصادی این روزها، مشخص نیست که آیا سران باشگاه تاتنهام اقدام به چنین کاری خواهند کرد یا خیر.

از سوی دیگر، مهاجم انگلیسی و کاپیتان تیم فوتبال تاتنهام هم به تازگی اعلام کرده است که قصد جدایی از این تیم را دارد. هری کین که از کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد ناامید شده، تصمیم به ترک این باشگاه لندنی گرفته است. او از حضور در این باشگاه ناراضی است و تصور می‌کند شانسی برای کسب جام و به دست آوردن عناوین فردی در این تیم ندارد و مایل است به باشگاه بزرگتری منتقل شود. او تا اینجای کار برای تاتنهام ۳۲۶ بازی انجام داده و موفق شده است ۲۱۴ گل به ثمر برساند. قرارداد او با تاتنهام تا سال ۲۰۲۴ است و به نظر نمی‌رسد سران باشگاه به همین راحتی به او اجازه خروج بدهند.

تیم فوتبال منچسترسیتی از جدی‌ترین مشتریان هری کین به شمار می‌رود و تاتنهام برای فروش این بازیکن مبلغ ۱۲۰ میلیون پوند طلب کرده است.

بیشتر از ورزش