کاخ سفید: باد می‌آمد، پله‌ لغزنده بود؛ بایدن زمین خورد

نخست وزش باد دلیل از دست رفتن تعادل بایدن عنوان شد و اکنون کاخ سفید می‌گوید مشکل از پله‌های هواپیما بوده است

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به فهرست دلایل سه بار زمین خوردن جو بایدن هنگام بالا رفتن از پله‌های هواپیما، مشکل پله‌ها را هم اضافه کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گذشته در حالی که می‌خواست از پله‌های «ایرفورس وان» در پایگاه هوایی «اندرو» بالا برود، سه بار تعادل خود را از دست داد.

تصاویر از دست رفتن تعادل بایدن بارها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و این در حالی است که بحث بر سر زوال عقل و کهولت سن بایدن همچنان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نزدیکان به بایدن نخست وزش باد را دلیل از دست رفتن تعادل او عنوان کردند و اکنون جن ساکی می‌گوید بایدن صد در صد خوب است و به گفته او مشکل از پله‌های هواپیما بوده است. ساکی گفت، هرکس تا حالا از پله‌های این هواپیما بالا رفته باشد می‌داند که این پله‌ها گاهی دردسرزا هستند. این درحالی است که بایدن با دهه‌ها سابقه کار در دولت آمریکا و معاونت باراک اوباما، بارها از پله‌های ایرفورس‌وان بالا و پایین رفته است.

بایدن ۷۸ساله، مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا است و پیش از این نیز سابقه فراموش کردن نام مقامات و همکاران یا به اصطلاح «گاف» دادن در جریان سخنرانی‌ها را داشته است. 

برای مثال او هنگام گفتگوی تلویزیونی با هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق این کشور، به خواب فرو رفت. همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست نیز پیش از این خبر داد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی، معاونش کامالا هریس را «رئیس جمهور  ایالات متحده» خطاب کرده است.

بایدن تنها رئیس‌جمهور آمریکا است که بر خلاف همه همتاین سابق خود در یک قرن اخیر با گذشت حدود سه ماه از ورود به کاخ سفید هنوز کنفرانس خبری زنده برگزار نکرده است.

این موضوع به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده و برخی بر این باورند که او به دلیل نگرانی از «گاف» دادن تا کنون این کنفرانس را برگزار نکرده است.

وضعیت جسمی و ذهنی بایدن تا اندازه‌ای مورد بحث است که زمانی که بر سر «قاتل» خواندن ولادیمیر پوتین، با او درگیر شد، رئیس‌جمهور روسیه با پیشنهاد مناظره زنده و بدون پیش‌ضبط، بایدن را به چالش کشید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز به بایدن لقب «جوی خوابالو» داده بود که با انتقاد تند حامیان او مواجه شد.

بایدن در همان زمان در واکنش به اظهارات ترامپ درباره کهولت سن گفته بود: «نگاه کنید ترامپ چگونه از پله‌ها بالا می‌رود و من چگونه پله‌ها را تا بالا می‌دوم».

بیشتر از جهان