یوونتوس چه تصمیمی در باره آینده کریستیانو رونالدو گرفت؟

حذف یونتوس از لیگ قهرمانان اروپا در پی شکست از پورتو باعث انتقادهایی از رونالدو شد

کریستیانو رونالدو درفصل جاری، ۳۰ گل در ۳۴ بازی خود به ثمر رسانده است- REUTERS/Massimo Pinca

فابیو پاراتیچی، مدیر یوونتوس، از تصمیم این باشگاه برای باقی ماندن کریستیانو رونالدو، گل‌زن پرتقالی این تیم خبر داد. این تصمیم در پی حدس و گمان‌هایی اعلام می‌شود که درباره احتمال جدا شدن رونالدواز یوونتوس مطرح شده بود.

بازیکن پیشین رئال مادرید، منچستر یونایتد و اسپورتینگ سی پی، درفصل جاری، ۳۰ گل در ۳۴ بازی خود به ثمر رسانده است. با این حال، رونالدو از بازیکنانی بود که در پی از دور حذف یونتوس از لیگ قهرمانان اروپا در پی شکست از پورتو، مورد انتقاد قرار گرفت. 

یوونتوس درمسابقات داخلی ایتالیا هم از موقعیت چندان خوبی برخوردار نیست. گرچه این تیم ۱۱ بازی دیگر در پیش دارد،  در رده چهارم جدول سری آ، و با اختلاف ۱۰ امتیاز، عقب‌تر از اینترمیلان قرار دارد.

با ۳۶ ساله شدن رونالدو در ماه گذشته، پرسش‌هایی در خصوص سود بردن باشگاه از تداوم به‌کارگیری رونالدو و یا نوسازی ترکیب تیم مطرح شده بود. با این حال، اکنون از قول پراتیچی گفته شده است که برنامه نهایی تیم تهیه شده و رونالدو بخشی از برنامه پیش روی یوونتوس است. 

به نوشته نشریه گل، پراتیچی گفته است: «ما تصمیم گرفتیم که کریستینا رونالدو را حفظ کنیم. او بهترین بازیکن جهان است و ما مصصم به حفظ او هستیم. ما یک پروژه داریم که از فصل گذشته آغاز شده. از این رو، به صرف یک بازی، دیدگاه یا استراتژی ما تغییر نمی‌کند. این مسیر ادامه خواهد داشت و ما از آنچه انجام دادیم، بسیار خرسندیم و کماکان می‌کوشیم تا بهتر شویم.»

آندرا پیرلو، مربی تیم  یوونتوس، هم مورد انتقاد‌هایی قرار گرفت، زیرا به نظر می‌رسد که این تیم نتواند پس از کسب عناوینی در تمام ۹ فصل گذشته مسابقات داخلی، به مدالی دست یابد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پراتیچیهمچنین توضیح داد که مسئولان باشگاه، نگاهی بلندمدت نسبت به نوسازی و موفقیت‌های آتی یوونتوس دارند، همان طور که بعضی معتقد بودند باشگاه تورین رو به افول است، اما آن بدبینی‌ها با گذشت زمان محقق نشد. 

او همچنین تصریح کرد: «همان طور که یک شکست فرایند کاری یک تیم را تغییر نمی‌دهد، کسب یک پیروزی نیز چیزی را عوض نمی کند. وقتی راهبرد یک تیم مشخص شده باشد، ما تا آخر برای تحقق آن به پیش می رویم.»

در ادامه، پراتیچی افزود: «من اعتقاد ندارم که واژه «گذار» در یوونتوس وجود داشته باشد. ما هر مسابقه را برای بردن بازی می‌کنیم. بعضی بازی‌ها بهتر از بقیه پیش می‌روند، اما موضوع گذار برای ما صدق ندارد. هر سال مهم است، هر چند همان نتیجه‌ای را که در سال پیش از آن داشتیم، لزوماً کسب نکنیم. مردم شاید متوجه نشوند، چون ما همیشه پیروز می‌شدیم. اما طی این سال‌ها تغییرات بسیار زیادی را پیاده کردیم، مانند کاهش چندین باره متوسط سن تعضتی تیم برای کسب پیروزی‌ها آینده. 

می‌توانم بگویم که هفت یا هشت بار به ما گفته شد که یک دوره [رونق] به پایان رسیده. به عنوان مثال، شکست در گلاتاساری، رفتن کنته از تیم، فینال لیگ قهرمانی در برلین، هنگامی که در آغاز فصل گذشته ۱۰ امتیاز عقب بودیم، یا هنگامی که الگری را با ساری عوض کردیم، و غیره.. اما کماکان به برنده شدن در مسابقات ادامه دادیم. وقتی در حال بازسازی باشید، ممکن است نتوانید همزمان در همه مسابقات برنده شوید، اما همین هم بخشی از فرایند است.»

یوونتوس در بازی آخر هفته به تیم بنونتو که در رده شانزدهم جدول لیگ قهرمانی است، باخت. با این حال، برای تضمین کسب رده یک تا چهارم در لیگ قهرمانی فصل آینده، نبردی دشوار پیش رو دارد. 

در عین حال، آتلانتا با کسب بیشترین تعداد گل‌های به‌ثمر رسیده و یک بازی بیشتر انجام شده، در صدر قرار دارد و ناپلی و روما، به ترتیب با دو و سه امتیاز، پشت سر یوونتوس قرار دارند. 

© The Independent

بیشتر از ورزش