لورا هریر: صنعت مدلینگ به گونه‌ای «بی‌شرمانه نژادپرست» بود

«من به فعالیت افراد مشهور با دید احتیاط می‌نگرم»

Rich Fury / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بازیگر هالیوود، لورا هریر (Laura Harrier) ‌صنعت مدلینگ را به‌عنوان صنعتی که «بی‌شرمانه نژادپرست» است توصیف کرد و افشا کرد که چگونه در نوجوانی و به خاطر رنگ پوستش به شدت سخت بوده کاری در این حرفه برای خود دست و پا کند.

این بازیگر که در بسیاری از فیلم‌های پرفروش هالیوودی از جمله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming)، و «بلک کلانزمن» (BlacKkKlansman ) درخشیده، در آغاز و در سن ۱۸ سالگی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان مدل در نیویورک آغاز کرد.

با صحبت کردن درباره تجربه خود از کار در دنیای مد، این ستاره ۲۹ ساله به مجله ماری کلر (Marie Claire) ‌گفت: «امروزه فردیت دختران بیشتر محترم شمرده شده و از دختران مختلفی با رنگ پوست و سایز متنوع تقدیر می‌شود. وقتی من کار خود را به عنوان مدل شروع کردم، همه به دنبال دختران لاغر روسی بودند و هیچ کس مرا استخدام نمی‌کرد».

این بازیگر که متولد شیکاگو است دورانی را به یاد می‌آورد که در پاریس به دنبال کار به عنوان مدل بود ولی حتی وقتی آژانسی او را استخدام کرد بعدتر با وی تماس گرفت و گفت: «اوه، ما قبل از تو یک دختر سیاه‌پوست دیگر را استخدام کرده‌ایم».

او در توصیف صنعت مدلینگ می‌گوید:‌ «این صنعت به نحوی بی‌شرمانه نژادپرست است ولی خوشبختانه به نظرم این وضعیت در حال تغییر است».

این بازیگر همچنین از پیوند دنیای مد با ارزش‌های جنسیتی تساوی‌گرایانه صحبت کرد و گفت: «به نظر من هیچ‌کدام این‌ها تاثیری منفی بر دیگری نخواهد داشت. شما می‌توانید زن باشید و عاشق مد و لباس، این بدان معنی نیست که شما نسبت به موضوعات بزرگ و مهم بی‌تفاوت هستید. من نمی‌دانم چرا وضعیت موجود این‌گونه است که انگار اگر شما لباس زیبایی به تن کنید دیگر فمینیست نخواهید بود».

هریر که در فیلم بلک کلانزمن نقش فردی فعال اجتماعی را بازی می‌کند، اظهار داشت به خود به چشم یک فرد فعال اجتماعی نگاه نمی‌کند بلکه بیشتر خود را «انسانی فکور» می‌بیند. او توضیح داد: «به نظر من به خاطر شبکه‌های اجتماعی امروز ما فرصت بیشتری برای رساندن صدای خود به دیگران و شنیده شدن آن داریم. شبکه‌های اجتماعی فضایی جدید را برای همه مردم فراهم آورده‌اند».

او ادامه داد: «رساندن صدای خود به دیگران طبیعت تمام هم‌نسلی‌های من است. ولی من همواره نسبت به فعالیت افراد مشهور با دید احتیاط نگاه می‌کنم. من خود را فردی فعال نمی‌دانم. من فقط انسانی فکور با چارچوبی اخلاقی خاص خود هستم، ولی به نظر می‌رسد به محض این که کاری را به صورت عمومی انجامی دهی، به سرعت برچسب «فعال» را به تو خواهند زد. برای من فرد فعال کسی است که در جلوی صف تظاهرات‌های فرگوسن ایستاده است» [شهر فرگوسن شهری در ایالت میسوری ایالات متحده است که چندی است دچار تظاهرات‌های شهری در اعتراض به خشونت پلیس علیه شهروندان سیاه‌پوست است].

در طول این مصاحبه، خانم هریر همچنین از فقدان تنوع نژادی در فیلم‌های هالیوودی صحبت کرد و این که چگونه او می‌خواهد نماینده طیف متنوعی از زنان باشد. او گفت: «من می‌خواهم همه نوع فیلمی بازی کنم، از فیلم‌های طنز عاشقانه تا هر فیلم دیگری که در آن شما افرادی شبیه من نمی‌یابید، فیلم‌هایی که پر است از بازیگرانی همه یک‌شکل و شبیه کیت هادسون. من نمی‌دانم که چرا مردم زمانی فکر می‌کردند مخاطب، علاقه‌ای به دیدن عاشق شدن افراد رنگین‌پوست ندارد [و همه بازیگران باید سفیدپوست باشند]».

© The Independent

بیشتر از زندگی