اولین روز خامنه‌ای در سده نو: سرسختی با دنیا، سخت‌گیری بر مردم

«ایران در برخورد با کشورهای امضاکننده برجام نرمش نشان نخواهد داد و عجله نخواهد کرد»

علی خامنه‌ای امسال به دلیل بحران شیوع کرونا، بر خلاف معمول به مشهد نرفت عکس از خبرگزاری فارس

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در اولین سخنرانی زنده خود در سال نو و سده نو خورشیدی، بر سیاست‌های سختگیرانه خود در روابط خارجی و مسائل داخلی ایران پافشاری کرد.

علی خامنه‌ای امسال به دلیل بحران شیوع کرونا، بر خلاف معمول به مشهد نرفت.

او به مسئولان کنونی و بعدی کشور تکلیف کرد که « مسئله اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند و در تبلیغات انتخاباتی هم بحث اقتصادی مطرح خواهد شد و اقتصاد کشور را معطل و پا در هوا در انتظار تصمیم‌گیری دیگران قرار ندهند. فرض کنید تحریم باقی خواهد ماند و اقتصاد کشور را بر اساس ماندن تحریم برنامه‌ریزی کنید.»

رهبر جمهوری اسلامی گفت که سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است، «اگر بخواهد دولت فعلی آمریکا باز فشار حداکثری را دنبال کند شکست می‌خورد و گم و گور می‌شود.» او افزود ایران در برخورد با کشورهای امضاکننده برجام نرمش نشان نخواهد داد و عجله نخواهد کرد: « آمریکایی ها باید تمام تحریم ها را لغو کنند و بعد راستی آزمایی می‌کنیم اگر به معنای واقعی کلمه لغو شود بدون هیچ مشکلی به تعهدات بر خواهیم گشت. ما قول آمریکایی ها را معتبر نمی‌دانیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی خامنه‌ای بار دیگر از «ول بودن فضای مجازی» در ایران انتقاد کرد و گفت: «همه کشورهای دنیا فضای مجازیشان را مدیریت می‌کنند ولی ما افتخار میکنیم که آن را ول کردیم! از این فضا استفاده میکند دشمن که با شیوه‌های روانی مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهد. فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد.»

رهبر جمهوری اسلامی بدون اشاره به مرگ و میر هزاران ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، و حکم خودش در ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و بریتانیا، گفت که « تولید واکسن از راه‌های مختلف مایه آبرو برای کشور شده است و برخی تحلیلگران با انصاف خارجی این را تحسین می‌‌کنند».