برای درمان جوش صورت از این غذاها بپرهیزید

یک گروه غذایی که باید از آن اجتناب شود، مواد قندی و نشاسته ای یا به عبارت دیگر کربوهیدرات ها و شکر است

«غذاهای چرب یا سرخ شده عامل بروز آکنه نیستند» - pixabay

با بالا رفتن سن، اغلب به ما می گویند آکنه یا جوش های چرکی متعدد صورت نتیجه بدغذایی از جمله خوردن پیتزا، غذاهای آماده و شکلات است.

هرچند غذاهای آماده برای سلامت بدن مضر است، اما هیچ ارتباطی میان خوردن چیپس (سیب زمینی سرخکرده پاکتی) و جوش صورت وجود ندارد.

دکتر ملانی پالم، متخصص پوست به ایندیپندنت می‌گوید:«غذاهای چرب یا سرخ شده عامل بروز آکنه نیستند.»

اما به گفته سایر متخصصان پوست، اگر مستعد جوش صورت یا گرفتار آکنه هستید، بد نیست دو گروه مواد غذایی را که ممکن است این عارضه پوستی را در برخی افراد تشدید کنند، از رژیم غذای‌تان حذف کنید. 

یک گروه غذایی که باید از آن اجتناب شود، مواد قندی و نشاسته‌ای یا به عبارت دیگر کربوهیدرات‌ها و شکر است.

به گزارش دانشکده پزشکی هاروارد، عملکرد کربوهیدرات‌ها رها کردن ناگهانی و سریع گلوکز (قند ساده) و افزایش میزان آن در خون است.

هرچند نان سفید و غلات بیشترین مواد نشاسته‌ای را دارند، اما کربوهیدرات ها در مواد غذایی سالم از جمله هندوانه نیز خود را نشان می دهند.

دکتر جنیفر چوالِک، متخصص دیگر پوست می گوید اجتناب از مصرف مواد نشاسته‌ای می تواند به کنترل آکنه کمک کند زیرا افزایش ناگهانی قند خون می‌تواند «عامل تولید چربی پوست و بسته شدن منافذ آن باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر جاشوا زیچنر، متخصص پوست و مدیر پژوهش‌های زیبایی در بخش پوست بیمارستان «ماونت ساینای» نیز توصیه می‌کند که اگر دچار آکنه هستید باید مواد نشاسته‌ای را که می‌توانند «عامل بروز جوش صورت در افراد مستعد شود» از مواد غذایی خود حذف کنید. 

او به ایندیپندنت گفت:«میزان بالای قند،  پیام‌رسان‌ها در جریان خون را تحریک می‌کنند و آنها نیز در واکنش موجب بروز التهاب های پوستی می‌شوند.» دکتر زیچنر می‌افزاید که علاوه بر مواد قندی و نشاسته‌ای، لبنیات نیز تاثیری منفی بر آکنه دارد.

او گفت: «شیر گاو، بویژه شیری که چربی آن گرفته شده، با بروز جوش صورت مرتبط است. تصور کلی این است که میزان قابل توجه قند در شیر و احتمالا هورمون های موجود در گاو شیرده موجب تشدید این عارضه است. جالب است که ماست و پنیر ارتباطی به حمله آکنه ندارند.»

اما دکتر چوالک خاطرنشان می کند که «هرچند پژوهش‌ها نشان داده‌اند که احتمالا مصرف لبنیات در افراد مستعد آکنه را تشدید می‌کند» اما این در مورد همگان صادق نیست. 

در مجموع، به گفته دکتر پالم «به‌طور کلی، حذف مواد غذایی از برنامه روزانه برای اکثر افرادی که دچار آکنه هستند، توصیه نمی‌شود.»

و اما اگر دچار آکنه هستید چه می‌توانید بکنید؟ متخصصان پوست توصیه می‌کنند روز دو بار صورت خود را به منظور پاک کردن پوست از چربی اضافه و مواد محرک بشویید. 

برای دریافت توصیه های بیشتر در مورد نحوه معالجه جوش صورت اینجا را کلیک کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی