درخواست برای تحقیق درباره تلاش ایران برای تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا

نماینده جمهوری‌خواه: ایران همچنان بزرگترین تهدیدها علیه ایالات متحده در منطقه است

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیقات دولت درباره آنچه تبلیغات پنهانی جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا می‌خوانند، شدند-Kena Betancur / AFP

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده خواستار تحقیقات دولت درباره آنچه تبلیغات پنهانی جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا می‌خوانند، شدند.

به گزارش شبکه خبری فاکس، ایوت هرل نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیومکزیکو و هشت نماینده دیگر مجلس از وزارت دادگستری آمریکا خواسته است به دنبال شناسایی و محاکمه کسانی باشد که در داخل کشور تلاش دارند بر سیاست‌های دولت جو بایدن در برابر ایران تأثیر بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هرل به فاکس نیوز گفت، «ایران همچنان بزرگترین تهدیدها علیه ایالات متحده در منطقه است. مهم است که ما اطمینان حاصل کنیم آنها از پول‌شان به صورت نامناسب برای نفوذ بر سیاستمداران و افکار رهبران در دولت ما استفاده نمی‌کنند.»

او اضافه کرد، «هر نفوذی برای نرم کردن رویکرد آمریکا در برابر ایران امنیت ملی ما را تهدید می کند. برای همین است که من و همکارانم این نامه را نوشتیم، تا از امنیت ملی‌مان محافظت کرده و ایران را پاسخگو نگه داریم.»

وزارت دادگستری آمریکا پیشتر در ژانویه یک ایرانی به نام «کاوه لطف الله افراسیابی» را به اتهام آن که به عنوان نماینده ثبت نشده یک دولت خارجی در آمریکا فعالیت داشت بازداشت کرد.

آقای افراسیابی به عنوان یک کارشناس بی‌طرف در امور ایران با رسانه‌ها مصاحبه می‌کرد، اما وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید او از دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل پول دریافت کرده است.