گردشگران نوروزی در ارمنستان؛ مسافران کمتر و سفرهای کوتاه‌تر

مسافران نوروزی برخلاف سال‌های گذشته بیشتر برای سفرهای کوتاه ۳ تا ۵ روزه برنامه‌ریزی کرده‌اند 

از دلایل محبوبیت ارمنستان برای سفرهای نوروزی، برگزاری کنسرت‌‌ خوانندگان ایرانی است که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند- تصویر از وب‌سایت شهرداری ایروان

گردشگران ایرانی با وجود همه‌گیری کرونا، امسال هم برای گذراندن تعطیلات نوروزی به ارمنستان سفر کرده‌اند، اما تعداد آن‌ها کمتر و سفرهایشان کوتاه‌تر است.   

آرمن‌پرس، خبرگزاری رسمی جمهوری ارمنستان، روز جمعه، ۲۹ اسفندماه، در گزارشی از حضور گردشگران ایرانی در آن کشور در آستانه نوروز، خبر داد که امسال به‌دلیل شیوع همه‌گیری کرونا تعدادشان در کل و نسبت‌به سال‌های گذشته چندان زیاد نیست. 

بنابر این گزارش، هنوز تنها نخستین گروه‌های گردشگران نوروزی ایرانی وارد ارمنستان شده‌اند، اما گردشگران امسال اغلب برخلاف سال‌های گذشته، بیشتر برای سفرهای کوتاه ۳ تا ۵ روزه برنامه‌ریزی کرده‌اند که احتمالا به وضعیت عمومی اقتصادی در ایران بازمی‌گردد. 

به گفته رئیس یک تور گردشگری در ارمنستان، این در حالی است که امسال قیمت تور و هتل و حتی تاحدی بلیت‌ها از سال‌های گذشته ارزان‌تر شده است.

گئورگ اوربلیان (Gevorg Orbelyan)، رئیس بخش گردشگری شهرداری ایرِوان، هم به آرمن‌پرس گفته است که هرسال گردشگران ایرانی هم‌زمان با مراسم نورزو یه ارمنستان سفر می‌کنند و در فاصله ۲۰ تا ۲۵ ماه مارس هر روز ایرانی‌ها با نقشه‌های فارسی یا انگلیسی برای گرفتن راهنمایی به مراکز اطلاعات گردشگران شهرداری مراجعه می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آرمن‌نیوز، بیشتر مسافران نوروزی ایرانی ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در شهر ایروان بگذرانند، اما بعضی هم ابراز علاقه می‌کنند که برای اسنوبوردسواری به شهر تساغکادزور بروند، یا به روستاهای گارنی و گغارد سری بزنند.  

شهروندان ایرانی برای سفر به ارمنستان نیاز به روادید ندارند و همین موضوع سفر به آن کشور را آسان کرده است. در سال‌های اخیر، به‌ویژه در ایام نوروز، این کشور مقصد سفر بسیاری از گردشگران ایرانی بوده است. 

یکی از دلایل محبوبیت این کشور همسایه برای سفرهای نوروزی، برگزاری کنسرت‌‌های خوانندگان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، در آن‌جاست. امسال هم قرار است در این روزها کنسرت‌هایی در ایروان، پایتخت ارمنستان برگزار شود، ازجمله کنسرت گروه «۲۵ باند»، اجرای مشترک هنگامه و احلام و کنسرت سحر که پیش‌تر قرار بود همراه با ساسی مانکن برگزار شود. 

در هفته‌های گذشته انتشار بخشی از نماهنگ ترانه جدید این خواننده پاپ جنجال‌برانگیز شد و درپی آن، علاوه‌بر بازداشت چند نفر در ایران به اتهام همکاری با او، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی هشدار دادند که ازطریق پیگرد بین‌المللی، ساسی مانکن را دستگیر خواهند کرد. پس از آن، حدود یک هفته پیش، خبر لغو کنسرت نوروزی او در ارمنستان منتشر شد. 

بیشتر از سفر