از وضعیت جسمی مایکل شوماخر چه خبر؟

ژان تود، رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی می‌گوید به بهبودی وضعیت اش خوش‌بین هست

ERIC ESTRADE / AFP

مایکل شوماخر مسابقات آخر هفته گذشته گرند پریکس آلمان (German Grand Prix) را در کنار ژان تود رییس سابق خود در تیم فراری و رییس فعلی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی تماشا کرد. ژان تود درباره این دیدار گفت قهرمان هنوز با جراحت‌هایی جدی در ناحیه سر که شش سال پیش در حادثه اسکی‌سواری پیش آمد، دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

قهرمان هفت دوره از رقابت‌های فرمول یک، وقتی با پسرش میک، در دسامبر ۲۰۱۳ در اقامتگاه مریبل اسکی سواری می‌کرد سرش به قطعه سنگی اصابت کرد و مجروح شد.

شوماخر پیش از انتقال به بیمارستان دانشگاه سوییس در لوزان در بیمارستان گرنوبل خدمات اولیه پزشکی را دریافت کرد و در سپتامبر ۲۰۱۴ به منزل پدری خود در ژنو بازگشت، جایی که کلینیکی با تجهیزات تمام عیار در محل احداث شده بود تا درمان وی ادامه یابد.

خبرهای جدید درباره وضعیت شوماخر چندان در دسترس نیست چرا که خانواده وی به حریم شخصی او اهمیت داده و تا جایی که احساس نکنند عموم مردم نیاز است از وضعیت بهبودی او اطلاع داشته باشند، جزییات درمان وی را خصوصی نگاه می‌دارند. اما برخی از رفقای آلمانی سابق از دنیای مسابقات اتوموبیل‌رانی مرتب به او سر می‌زنند و ژان تود، رییس فعلی فدراسیون و رییس سابق تیم فراری، یکی از مهمان‌های اخیر وی بود.

تود در گفتگو با رادیو مونت‌کارلو در هفته جاری گفت که در آخر هفته قبل مهمان خانواده بوده است تا مسابقات گرند پریکس یکشنبه هوکنهایم را در کنار شوماخر تماشا کند.

تود گفت: «من همیشه درباره چنین اظهارنظراتی احتیاط لازم را به خرج می‌دهم، ولی درست است. من مسابقه را در کنار مایکل شوماخر در خانه او در سوییس تماشا کردم.» او افزود که قهرمان ۵۰ ساله پیشرفت خوبی در روند بهبود خود دارد: «مایکل در دست حرفه‌ای‌ترین پزشکان است و در خانه به شدت از او مراقبت می‌شود. او تسلیم نخواهد شد و به مبارزه برای بهبودی ادامه خواهد داد.»

درباره وضعیت کنونی شوماخر اطلاعات زیادی در دست نیست گرچه آقای تود اظهار داشت که ناراحت است از دیدن مایکل در وضعیتی که نمی‌تواند رابطه‌ای که قبلا با هم در فراری داشتند را داشته باشد، رابطه‌ای که ۵ مدال طلا برای رانندگان و ۶ قهرمانی برای مربیان این تیم به ارمغان آورد.

آقای تود افزود: «خانواده او نیز به اندازه خودش برای بهبودی او تلاش می‌کنند. ولی خب رابطه دوستی و کاری ما هیچ‌وقت نمی‌تواند به حالت سابق بازگردد. تنها به این خاطر که امکان برقراری ارتباط با او به حالت سابق نیست. او به مبارزه برای بهبودی ادامه می‌دهد و خانواده‌اش نیز در این مبارزه دوشادوش‌ او خواهند ‌جنگید.»

در سال ۲۰۱۶، بعد از این که خانواده شوماخر یک انتشارات آلمانی را برای اعلام خبری کذب درباره وضعیت او مورد تعقیب قضایی قرار داد، وکیل شوماخر تایید کرد که او نمی‌تواند «راه برود». در همین راستا، آقای تود هم به خواست خانواده شوماخر مبنی بر حفظ حریم خصوصی مایکل احترام گذاشت و از بیان هرگونه جزییاتی درباره وضعیت فعلی او خودداری کرد.

آقای تود گفت: «این مساله بسیار خصوصی است. از او به خوبی مراقبت می‌شود و او با خانواده‌اش در منزل پدری بین ژنو و لوزان زندگی می‌کند. در آخر این فقط افکار و انرژی مثبت ماست که به او کمک خواهد کرد. بر خلاف شرایط موجود، من و خانواده او نسبت به بهبودی وضعیت‌اش خوش‌بین هستیم.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش