مرگ مجری برنامه «تخت‌گاز» و ملکه پیست نوربرگ بر اثر سرطان

سابین اشمیتز، راننده آلمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در سن ۵۱ سالگی درگذشت

اشمیتز تخمین زده بود که بیش از ۲۰ هزار بار در این پیست رانندگی کرده است- ANA POENARIU / AFP

سابین اشمیتز، راننده آلمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در سن ۵۱ سالگی درگذشت.

اشمیتز که در پیست اتومبیل‌رانی به عنوان «ملکه پیست نوربرگ» شناخته می‌شد، از سال ۲۰۰۴ با حضور در برنامه «تخت‌گاز» (Top Gear) شبکه بی‌بی‌سی هم مشهور شد.

پس از خروج جرمی کلارکسون از مجری‌گری این برنامه در سال ۲۰۱۵، او به طور نسبتا منظم، عضوی از تیم اجرایی این برنامه بود.

تیم اتومبیل‌رانی فیرکادلی ریسینگ، که او با همسرش کلاوس ابلن، تاسیس کرد، اوایل امروز چهارشنبه خبر مرگ وی را تایید کرد.

در بیانیه آن‌ها آمده است: «سابین اشمیتز، دیروز (سه‌شنبه) پس از مبارزه‌ای شجاعانه با سرطان، درگذشت. او ۵۱ ساله بود. کلاوس آبلن و همه نزدیکان و دوستان از فقدان او بی‌اندازه غمگین هستند.»

حساب رسمی پیست نوربرگ در شبکه‌های اجتماعی افزود: «پیست نوربرگ، معروفترین راننده زن مسابقات خود را از دست داده است. سابین اشمیتز خیلی زود پس از یک بیماری طولانی درگذشت. دلمان برای او و طبیعت شادش تنگ خواهد شد. روحت شاد سابین!»

اشمیتز سال گذشته فاش کرده بود که از سال ۲۰۱۷ با سرطان مبارزه می‌کرده است. وی در پستی در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «بسیاری از شما احتمالا پرسیده‌اید که چرا من به‌رغم اعلام نامم در لیست شرکت‌کنندگان پورشه ما در ان‌اس‌ال، رانندگی نکردم. مایلم اینجا روشنگری کنم. فکر می‌کنم این را به هوادارانم مدیونم. از اواخر سال ۲۰۱۷، من با یک سرطان بسیار سرسخت در حال مبارزه هستم که تاکنون نتوانسته‌ایم آن را از بین ببریم. کمی بهتر شد، اما اکنون با قدرت تمام بازگشته است. حالا من باید تمام توان روحی خود را برای درمان‌های قدرتمند بعدی به کار بگیرم ... امیدوارم که یک اتفاق خوب رخ دهد. بنابراین من برای اولین بار در این فصل خداحافظی می‌کنم. علاوه بر این، می‌خواهم از همه برای کمک و پشتیبانی در زندگی روزمره و تشویق در نوشتن تشکر کنم! عزیزان! پس حالا به شما اطلاع داده‌ام. لطفا سالم و سرحال باشید. شما را در پیست می‌بینم.»

پس از اعلام خبر مرگ او، کلارکسون با توصیف او به عنوان «یک آدم شاد» که همیشه «پر از انگیزه زندگی» بود، به وی ادای احترام کرد. او نوشت: «خبر وحشتناک در مورد سابین اشمیتز. او یک آدم شاد و پر از انگیزه زندگی بود.»

پدی مک گوینس، دیگر مجری برنامه «تخت‌گاز»، افزود: «او به من فوت و فن رانندگی پر سرعت با فراری را یاد داد و مرا در یک مسابقه باز شکست داد. او راننده‌ای فوق‌العاده‌ و  یک انسان شگفت‌انگیز بود. روحت شاد سابین اشمیتز بزرگ!»

کریس هریس، مجری همکار او نیز در این باره نوشت: «در آرامش  ابدی باشی ای انسان شگفت‌انگیز‌، قدرتمند و شوخ!»

سوفیا فلورش، راننده همکار اشمیتز افزود: «خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای برای اتومبیل‌رانی. سابین در پیست نوربرگ، ملکه است. او همیشه در جهنم سبز غیرقابل دسترس خواهد بود. دیدن مسابقات او الهام‌بخش و انگیزه‌بخش بود. عمیقا به خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. روحت شاد سابین!»

پیست نوربرگ آلمان، یکی از مشهورترین و چالش‌برانگیزترین پیست‌های اتومبیلرانی در جهان است که به دلیل تلفیق مسیرهای مستقیم و پیچ‌های تنگ برای سرعت بالا، شناخته می‌شود.

اشمیتز تخمین زده بود که بیش از ۲۰ هزار بار در این پیست رانندگی کرده است. این موضوع به او لقب «ملکه پیست نوربرگ» را داد. وی تنها زن راننده‌ای است که مسابقه رانندگی ۲۴ ساعته معروف پیست نوربرگ را  دو بار برنده شده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش