انتشار گزارش جدید اطلاعاتی از نقش ایران و روسیه در انتخابات آمریکا

«روسیه و ایران در تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، به میزان وسیعی دست به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در فضای سایبری زدند»

نفوذ به سامانه‌های کامپیوتری دولت‌های ایالتی هیچ تاثیری بر نتایج نهایی انتخابات سوم نوامبر نداشته است-TAMI CHAPPELL / AFP

برخی منابع آگاه روز سه‌شنبه به رویترز گفتند در گزارش جدید نهادهای اطلاعاتی آمریکا گفته می‌شود روسیه و ایران در تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، به میزان وسیعی دست به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در فضای سایبری زدند.

به نوشته رویترز، در این گزارش جدید که قرار است امروز منتشر شود گفته شده است که هیچ مدرکی دال بر تغییر آرای انتخاباتی با روش‌های فنی پیدا نشده و این «ادعای نادرست» دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و حامیان او رد شده است.

به گفته منابع رویترز که هویت آنها مشخص نشده است، نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به تلاش‌های دیگری با هدف تاثیرگذاری بر رأی دهندگان آمریکایی از طریق انتشار اخبار و اطلاعاتی درباره کوبا، ونزوئلا و گروه شبه نظامی حزب‌الله پی برده‌اند.

آنها تاکید کرده‌اند نفوذ به سامانه‌های کامپیوتری دولت‌های ایالتی هیچ تاثیری بر نتایج نهایی انتخابات سوم نوامبر نداشته است.