آرسنال، پیروز دربی شمال لندن

از نکات جالب این بازی، غیبت اوبامیانگ، مهاجم آرسنال بود که آرتتا او را به دلیل مسایل انظباتی روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داده بود

خوشحالی آرتتا سرمربی تیم فوتبال آرسنال پس از برد مقابل تاتنهام - Julian Finney / POOL / AFP

حساس‌ترین مسابقه هفته بیست وهشتم لیگ برتر انگلستان با دربی شمال لندن پیگیری شد و تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات مقابل تیم فوتبال تاتنهام قرار گرفت. آرسنال میزبان این جدال سخت بود و در نهایت موفق شد ۲ بر ۱ تیم تاتنهام را شکست دهد. 

مورینیو در سخنان اخیرش در مورد این بازی، اشاره کرده بود که فقط به بالای جدول توجه دارد و از نظر او اهمیتی ندارد که آرسنال در میانه جدول قرار گرفته است. این بازی فرصت بسیار مناسبی هم برای تاتنهام بود تا بتواند به چلسی نزدیکتر شود. تیم آرتتا در این روزها نتایج خوبی را کسب می‌کند، اما با توجه به نتیجه‌گیری تیم‌های بالاتر از آرسنال، نمی‌تواند رتبه خود را در جدول بهبود بخشد. 

تیم آرسنال در نیمه نخست کار را بهتر آغاز کرد و درهمان ابتدا می‌توانست به‌دست امیل اسمیت رو دروازه تاتنهام را باز کند، اما با بدشانسی او توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و به گل بدل نشد. تاتنهام که خود را کاملاً برای برد و نتیجه‌گیری در این مسابقه آماده کرده بود، در دقیقه ۱۶ سون، مهاجم ارزشمندش را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد و اریک لاملا به جای او وارد میدان شد. در همان ابتدا کار برای مورینیو سخت‌تر شد، چرا که او در این رقابت مهم امید زیادی به زوج خط حمله خود، یعنی هری کین و سون، داشت. اما برخلاف جریان بازی، در دقیقه ۳۳ توپ به صورت اتفاقی روی تک‌حمله تیم تاتنهام روی دروازه آرسنال به لاملا رسید و او با یک ضربه فنی و دیدنی توپ را وارد دروازه کرد. آرسنال که در اکثر زمان نیمه اول صاحب توپ و میدان بود، با تلاش زیاد موفق شد در انتهای این نیمه، گل تساوی را توسط اودگارد وارد دروازه تاتنهام کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نکات جالب این بازی، غیبت اوبامیانگ، مهاجم آرسنال بود که آرتتا او را به دلیل مسایل انظباتی روی نیمکت ذخیره‌ها قرار داده بود. در نیمه دوم، آرسنال بازهم برتر بود و مورینیو برای تغییر روند بازی، دست به تعویض عجیبی زد و گرت بیل، مهاجم آماده و گلزن این روزهای تاتنهام را از بازی بیرون آورد که این موضوع ناراحتی وی را نیز به همراه داشت. 

تیم آرتتا در دقیقه ۶۲ موفق شد از روی نقطه پنالتی توسط لاکازت دروازه تاتنهام را باز کند و و دو بر یک جلو افتد. اما اشتباهات مورینیو و بازیکنان به همین جا ختم نشد و لاملا که خود به عنوان بازیکن جانشین وارد بازی شده بود، در دقیقه ۷۶ با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد و مشکلات مورینیو دوچندان شد. به نظر می‌رسید که کار برای آرسنال در مقابل تاتنهام ده نفره آسان‌تر دنبال شود، اما تیم آرتتا بعد از اخراج بازیکن تاتنهام، بازی را در زمین خود اداره کرد و چیزی نمانده بود تا هری کین روی یک ضربه ایستگاهی در دقایق پایانی بازی دروازه توپچی‌ها را باز کند که با بدشانسی او، توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و وارد گل نشد و بدین ترتیب، آرتتا بالاخره موفق شد در مقابل مورینیو به پیروزی برسد.

تیم فوتبال تاتنهام در این مسابقه عملکرد خوبی از خود نشان نداد و نتوانست موقعیت‌های چندانی برای گل‌زنی به‌وجود آورد، و مورینیو، سرمربی این تیم، نیز در انتهای بازی به این نکته اشاره کرد. او از عملکرد گرت بیل و اندومبله در این بازی انتقاد کرد و معتقد بود که آن‌ها میبایست انرژی بیشتری در زمین از خود نشان می‌دادند. اما با وجود شکست تاتنهام، از گل زیبا و دیدنی اریک لاملا نیز نمی‌شود غافل شد و به نظر می‌رسد که به عنوان زیباترین گل این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان نیز انتخاب شود. 

تیم فوتبال آرسنال با کسب این پیروزی ارزشمند ۴۱ امتیازی شد و کماکان در رده دهم جدول باقی ماند. مورینیو نیز که پیش از این مسابقه به برد در این رقابت مطمئن بود، با قبول شکست، با ۴۵ امتیاز درهمان رتبه هفتم جدول باقی ماند.

بیشتر از ورزش