بیانسه؛ رکورددار جوایز در تاریخ گرمی

شمار جایزه‌های گرمی این خواننده نامدار به ۲۸ رسیده است

بیانسه، جایزه بهترین ترانه رپ را در مراسم گرمی ۲۰۲۱ به دست آورد - KEVIN WINTER / AFP

بیانسه با به دست آوردن جایزه بهترین ترانه رپ در مراسم گرمی ۲۰۲۱ (به دلیل اجرای ترکیبی ترانه «وحشی» با مگان دی استالین)  جایزه بهترین ترانه آر ‌اند‌ بی ‌به سبب ترانه «رژه سیاهان» زنِ رکورددارِ جوایز، در تاریخ جایزه گرمی شد. 

اکنون شمار جایزه‌های گرمی این خواننده نامدار به ۲۸ رسیده است و آلیسون کراوس را که با ۲۷ جایزه در صدر قرار داشت پشت سر گذاشت. 

در شامگاه اعطای جوایز اندکی پیش از دریافت این جوایز نیز بیانسه جایزه بهترین نماآهنگ را به همراه دخترش بلو ایوی کارتر به دلیل نماآهنگ «دختر قهوه‌ای پوست» به دست آورده بود تا دخترش نیز در جایگاه دوم جوان‌ترین برندگان جایزه گرمی قرار گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانسه هنگام دریافت جایزه بهترین ترانه آر‌اند بی ‌گفت: «من هنرمند هستم و معتقدم کارم و تمام کارهای ما باید آینه روزگار باشد به خصوص روزگاری که چنین دشوار شده است.» 

او در ادامه گفت ترانه‌اش را برای ارج گذاشتن به «سلطان‌ها و ملکه‌های زیبا و سیاه‌پوست» جهان خوانده است. او افزود: «در تمام عمرم کار کرده‌ام… تا به این شب جادویی برسم.» 

اکنون این سؤال پیش می‌آید که در کل چه کسی توانسته بیشترین جایزه‌های گرمی را تاکنون از آن خود کند؟ 

پاسخ این است: طبق تارنمای فرهنگستان موسیقی در حال حاضر گئورگ شولتی آهنگ‌ساز مجموعاً با ۳۱ جایزه و بیشترین گرامافون طلایی در صدر قرار دارد. جایگاه بعدی با ۲۸ جایزه از آن کوینسی جونز تهیه‌کننده معروف موسیقی است. بیانسه هم با ۲۸ جایزه در جایگاه بعدی قرار دارد. 

طبق صفحه رسمی بیانسه در تارنمای گرمی او ۶۲ بار هم نامزد دریافت جایزه گرمی شده است و از این لحاظ نیز در میان زنان پیشتاز است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی