مطهری: آبان ۹۸ روحانی باید ساقط می‌شد، اجازه استیضاح وزیر را هم ندادند

«ما ارتباط خوبی با کشورهای اسلامی نداریم و خودمان جزیره‌ای درست کرده‌ایم و فقط با حزب‌الله و حماس کار می‌کنیم»

مطهری با انتقاد از سیاست خارجی جمهوری اسلامی، حمله به سفارت عربستان را نادرست خواند - عکس از تسنیم

علی مطهری، نماینده پیشین مجلس در پاسخ به پرسشی دررابطه‌ با اعتراضات سراسری آبان ۹۸ گفت پایگاه مردمی جمهوری اسلامی پس از کشتار و سرکوب آبان ۹۸ کاهش یافته است.

او در گفت‌وگویی با روزنامه خراسان گفت برخورد با معترضان برخورد خیلی بدی بود. حتی خود مسئولان گفتند ۲۳۰ نفر کشته شدند که این قابل قبول نیست.

نایب رئیس پیشین مجلس گفت:«ضرورتی ندارد ما ظرف دو سه روز، اعتراضی را بخوابانیم، می شد ۲۰ روز طول بکشد ولی کسی کشته نشود. دولت کار بسیار غلطی دولت کرد و واقعا در این حد بود که حتی رئیس‌جمهوری ساقط شود، حداقل می خواستیم وزیر کشور را استیضاح کنیم اما اجازه آن را هم ندادند.»

مطهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از وضعیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت :«سیاست خارجی ما درباره کشورهای همسایه و عربی و اسلامی خوب نبوده است.»

او افزود: «ما در واقع عربستان و امارات را ترساندیم و به‌نوعی در دامان اسرائیل انداختیم، کارهای زشتی هم مثل حمله به سفارت عربستان داشتیم.»

مطهری در گفتگویی با روزنامه خراسان، همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در حال حاضر منزوی شده است، اظهار داشت: «این خیلی نقطه‌ ضعف است که ارتباط خوبی با کشورهای اسلامی نداریم و خودمان جزیره‌ای درست کرده‌ایم و فقط با حزب الله و حماس کار می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به مسائل فرهنگی و دلیل نمایش فیلم دختران ساپورت‌پوش در مجلس مدعی شد که اعتقادی به سخت‌گیری زیاد ندارد و تنها در حدی که منجر به برهنگی نشود، باید نظارت کرد.

وی در این باره گفت که معتقد است مسائل فرهنگی چه حجاب و چه فیلم سینمایی و یا سایر موضوعات فرهنگی، نمی‌تواند کاملاً آزاد باشد. اگرچه در ادامه مدعی شد که به سخت‌گیری زیاد نیز اعتقادی ندارد. در نهایت او دولت را تنها در حیطه خودش مسئول دانست و گفت: «دولت موظف است که در محیط‌های کاری خودش روی این مسئله نظارت کند.»

مطهری که به سخت‌گیری در مورد حجاب شهرت دارد، در دی‌ماه سال ۹۲ در نطقی در مجلس، در اعتراض به وضعیت حجاب گفت: «وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش در سطح تهران و برخی از شهرها بی‌تفاوت است. این چه پوششی است که تا ۳۰ سانت بالای زانو آشکار است؟»

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود،  به‌ احتمال کاندیداتوری محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و گفت که در ریاست‌جمهوری فشارهای خارج از دولت وجود دارد و نیاز به افرادی هست که باید «پوست کلفت‌تر» باشند و مقاومت بیشتری داشته باشند. به همین دلیل آقای ظریف برای وزارت خارجه مناسب‌تر است.

اخیراً شایعاتی مبنی ‌بر احتمال کاندیداتوری محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مطرح شده است.