سلما هایک: کسی باور نکرد مقاله نیویورک‌تایمز به قلم من است!

ستاره آمریکایی-مکزیکی هالیوود به اختلال در دیکته و هجی کلمات دچار است

Chris Delmas / AFP

سلما هایک به یاد می‌آورد که چطور پس از انتشار مقاله‌ای در نشریه نیویورک تایمز که در آن هاروی وینستین را متهم به سوء رفتار جنسی کرد، احساس کرد «دست‌کم» گرفته شده و بسیاری شک کردند که مقاله را خود او نوشته باشد.

در دسامبر سال ۲۰۱۷، هایک ادعا کرد هدف پیشنهادهای جنسی این کارگردان رسوای هالیوود قرار گرفته بوده که وقتی آن را رد کرده، او با خشم هایک را تهدید به مرگ کرده بوده است.

وینستین تمام اتهامات مربوط به سوءرفتار جنسی را تکذیب کرده و گفته است همه اینگونه روابط با رضایت طرف مقابل بوده است. در این میان، تیم وکلای وینستین بسیاری از این اتهامات را «علنا ساختگی» خوانده‌اند.

هایک در گفتگویی که در شماره سپتامبر مجله «ووگ» بریتانیا به سردبیری دوشس ساسکس منتشر شده، با یادآوری مقاله‌ای که تحت عنوان «هاروی وینستین هیولای من هم هست» می‌گوید «آماده یک واکنش وحشتناک» بوده است.

این هنرپیشه آمریکایی-مکزیکی گفت:«مردم به من تلفن می‌کردند و می‌گفتند: اسم کسی را که این را برایت نوشته می‌دهی؟»

هایک افزود: «من آن را خودم نوشتم، هر کلمه‌اش را! یک مقاله درباره دست‌کم گرفته شدن نوشته‌ام و آنها همه مرا دست‌کم می‌گیرند».

هایک، ستاره فیلم «فریدا»توضیح داد که چگونه نوشتن این مقاله به خاطر ابتلایش به دیسلکسیا (اختلال در دیکته و هجی کردن کلمات که گاه با حافظه کوتاه مدت نیز تداعی می‌شود) برایش مهم بوده است.

«توانستم به خودم بگویم می‌توانم بنویسم که بسیار مهم است چون من به شدت به دیسلکسیا مبتلا هستم. نوشتن این مقاله به من اعتماد به نفس بسیاری داد. به من احساس آزادی داد».

هایک در میان پانزده نماد تغییری بود که روی جلد تازه‌ترین شماره مجله «ووگ» ظاهر شده‌اند. در میان این گروه زنان، گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست، آدوُا آبوا، فعال اجتماعی و مدل، و جاسیندا آردن، نخست وزیر نیوزیلند قرار دارند.

در بیانیه نشریه «ووگ» این گروه زنان که توسط دوشس ساسکس انتخاب شده‌اند، به عنوان «زنان با استعداد و نمادهای تغییر» توصیف شده‌اند که «تاثیری قابل ستایش بر عصر نوین داشته و قصد دارند جامعه را به گونه‌ای مثبت و قاطع تغییر دهند».

شماره ماه سپتامبر «ووگ» همچنین حاوی یک مصاحبه میان دوشس ساسکس و میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکاست. در این شماره، دوک ساسکس (پرنس هری) نیز با دکتر جین گودآل، حیوان شناس به گفتگو نشسته و جمیله جمیل، بنیان‌گذار سایت «آی وِی» در آن مقاله نوشته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی