انتقاد وزیر خارجه اردن از نتانیاهو: ولیعهد ما را به مسجدالاقصی راه ندادید

سفر نتانیاهو به امارات به دلیل موافقت نکردن اردن با پرواز هواپیمای او از فراز خاک این کشور لغو شد

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن - Kay Nietfeld/Pool via REUTERS

وزیر امور خارجه اردن روز جمعه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انتقاد کرد که توافقی با اردن را زیر پا گذاشته است.

ایمن الصفدی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «او [نتانیاهو] موافقتنامه‌ اسرائیل و اردن را زیر پا گذاشت و اجازه نداد که ولیعهد اردن، شاهزاده حسین بن عبدالله، به مسجدالاقصی برود.»

وزیر خارجه اردن اضافه کرد که آقای نتانیاهو «شرایطی به وجود آورد که ولیعهد در روز عید مسلمانان نتواند به مسجدالاقصی برود، و حالا انتظار دارد که هر وقت دلش می‌خواهد به اردن رفت و آمد کند.»

او از رفتار آقای نتانیاهو انتقاد کرد و آن را «غیرجدی» خواند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که سفر بنیامین نتانیاهو به امارات متحده عربی که قرار بود امروز انجام شود، لغو شده است و دلیل آن اختلاف‌نظر با دولت اردن است.

دفتر نتانیاهو در بیانیه ای گفت كه «به دلیل مشكلات موجود در هماهنگی پرواز وی در حریم هوایی اردن، سفر به تعویق افتاد.» این دفتر گفت که این موضوع به دلیل لغو سفر ولیعهد اردن به بیت المقدس در روز چهارشنبه «به دلیل اختلاف نظر در زمینه امنیت و ترتیبات محافظت در محل» رخ داده است.

اردن به عنوان خادم مسجدالاقصی و اماکن مذهبی در بیت‌المقدس شناخته می‌شود. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند حسین بن عبدالله دوم ولیعهد اردن قصد داشت از این مکان مقدس بازدید کند، اما به دلیل اختلاف ‌نظر با مقامات اسرائیلی در مورد تعداد محافظان مسلح که می‌تواند وی را همراهی کند، این سفر لغو شد.