یوونتوس: قرارداد جدید برای رونالدو در برنامه نیست

هنوز یک سال از قرارداد رونالدو باقی مانده است

رونالدو در تابستان ۲۰۱۸ با قراردادی ۱۰۰ میلیون یورویی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست-Isabella BONOTTO/AFP

لوکا پاراتیچی، مدیر باشگاه یوونتوس، ادعا کرد که این باشگاه، قراردادی جدید برای کریستیانو رونالدو، ستاره مهاجم خود، در اولویت ندارد و او ممکن است تصمیم بگیرد «در پی تجربه‌ای دیگر، از این باشگاه برود.»

قهرمان سابق لیگ سری آ ایتالیا، در حال حاضر در رقابت برای کسب نشان اسکودتو، پشت سر هر دو باشگاه شهر میلان قرار دارد و در شامگاه سه‌شنبه، در دور یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با باختی غیرمنتظره در برابر اف‌سی پورتو، از این جام حذف شد.

هرچند مهاجم پرتغالی این باشگاه، یعنی کریستیانو رونالدو تاکنون در ۳۲ بازی خود در این فصل، ۲۷ گل به ثمر رسانده است اما لوکا پاراتیچی، مدیر ورزشی یوونتوس ادعا می‌کند هنوز تا امضای قرارداد جدیدی با این بازیکن ۳۶ ساله که قراردادش در تورین کمی بیشتر از یک سال دیگر به پایان می‌رسد، زمان زیادی وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدیر یوونتوس به شبکه ورزشی اسکای ایتالیا گفت: «خوشبختانه هنوز یک سال از قرارداد او باقی مانده است و ما زمان داریم تا در نهایت در این باره با او به بحث بنشینیم. بگذارید فقط بگوییم این امر در حال حاضر در برنامه ما نیست. کریستیانو اختیار سرنوشت خود را دارد. همیشه درباره چنین بازیکنان مطرحی می‌دانیم که وقتی تصمیم بگیرند به تجربه خود با یک تیم پایان دهند و به تیم‌های دیگر بروند، این در نهایت خود آن‌ها خواهند بود که تصمیم نهایی را می‌گیرند و شما باید به این تصمیم احترام بگذارید. ما باید ببینیم وقتی قرارداد او تمام می‌شود، درباره ماندن یا ترک باشگاه، چه احساسی دارد.»

رونالدو در تابستان ۲۰۱۸ با قراردادی ۱۰۰ میلیون یورویی از رئال مادرید به یوونتوس پیوست و در مدت بازی در ۱۲۱ مسابقه، ۹۲ گل برای این باشگاه سری آ به ثمر رساند.

این بازیکن پرتغالی به این باشگاه ایتالیایی آورده شد تا شانس پیروزی آنان در لیگ قهرمانان را که در ۲۰ سال گذشته در آن ناکام بودند، افزایش دهد اما یوونتوس با وجود حضور رونالدو در تورین طی سه فصل گذشته هم نتوانست از مرحله یک چهارم نهایی این جام بگذرد.

این بازیکن ۳۶ ساله تاکنون پنج بار برنده این جام برتر اروپایی بوده است اما در شامگاه سه‌شنبه نتوانست جلوی پورتو را بگیرد و این تیم، جای یوونتوس در مرحله یک چهارم نهایی این جام را به خود اختصاص داد.

تیم یوونتوس آندره‌آ پیرلو، در نیمه اول بازی در پرتغال، ۲-۱ عقب بود و از ابتدای بازی به دلیل پنالتی سرجیو اولیویرا عقب ماند اما گلی از فدریکو چیزا، هافبک یوونتوس، این بازی را به وقت‌ اضافه کشاند. ضربه آزاد از راه دور اولیویرا از لای پاهای رونالدو در خط دفاعی عبور کرد و پورتو را صاحب گلی ارزشمند کرد و گل دیگر آدرین رابیوت در آخر وقت اضافه، صرفا پیروزی آن‌ها را تثبیت کرد.

فابیو کاپلو، مفسر شبکه ورزشی اسکای ایتالیا و مربی سابق یوونتوس، از رونالدو به دلیل خطای «نابخشودنی» در اجازه عبور دادن به ضربه آزاد اولیویرا از بدن خود، انتقاد کرد چرا که وی روی خود را از توپ برگردانده بود.

آقای کاپلو ادعا کرد: «در دوران من، بازیکنانی را برای خط دفاعی مقابل ضربه آزاد انتخاب می‌کردیم، با جان و دل در دیوار دفاعی می‌ایستادند و از توپ نمی‌ترسیدند. بازیکنان یوونتوس در خط دفاعی، از توپ ترسیدند و با پشت کردن به آن از رویش پریدند. این خطایی نابخشودنی است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش