پیشنهاد ترامپ به ستاره فوتبال آمریکایی برای نامزدی در انتخابات سنا

حزب جمهوری‌خواه، هر دو کرسی ایالت جورجیا در سنا را از دست داد و اکنون برای بازپس‌گیری آنها تلاش می‌کند

دونالد ترامپ و هرشل واکر ستاره سابق فوتبال آمریکایی - Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ از هرشل واکر ستاره سابق فوتبال آمریکایی خواست در انتخابات مجلس سنای جورجیا نامزد شود.

حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ژانویه هر دو کرسی مجلس سنا در این ایالت را از دست داد و حالا رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده از این بازیکن سابق دانشگاه جورجیا و لیگ ملی فوتبال آمریکایی(ان‌اف‌ال) خواست برای کمک به جمهوری‌خواهان وارد میدان سیاست شود.

در تازه‌ترین بیانیه آقای ترامپ آمده است: «محشر نمی‌شود اگر هرشل واکر بلندآوازه نامزد انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در جورجیا شود؟ هیچ کس نمی‌تواند جلودار او بشود؛ عین زمانی که برای تیم جورجیا بولداگز و در لیگ ملی فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد. او جزو چهره‌های ماندگار هم هست. به میدان بیا هرشل. به میدان بیا.»

نامزدهای حزب جمهوری‌خواه کلی لوفلر و دیوید پردو در دور دوم انتخابات سنا در برابر رافائل وارناک و جان آساف شکست خورده بودند.

این شکست‌ها سبب شد شمار نمایندگان دو حزب در مجلس سنا در رقم ۵۰ برابر شود، اما دمکرات‌ها در این مجلس دست بالا را پیدا کردند زیرا در صورت تساوی آرا رای کامالا هریس، معاون اول رئیس‌جمهوری تعیین کننده خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای وارناک با اختلاف دو امتیاز برنده شد و برای آنکه بتواند شش سال کامل نماینده مجلس سنا بشود، باید در انتخابات سال ۲۰۲۲ مبارزه کند.

آقای ترامپ ادعاهای بی‌پایه‌ای در مورد وقوع تقلب در انتخابات این ایالت مطرح کرد، اما خودش نیز در این ایالت  در برابر جو بایدن نامزد ریاست جمهوری دمکرات شکست خورد تا جمهوری‌خواهان برای اولین بار بعد از ۲۸ سال در این ایالت ناکام شوند.

اکنون دادستان‌های جورجیا نیز در حال انجام تحقیقات کیفری راجع به اقدامات آقای ترامپ برای «اثرگذاری» بر نتایج انتخابات در این ایالت هستند.

طبق یک مکالمه تلفنی ضبط شده‌، آقای ترامپ، برد رفنسبرگر وزیر خارجه ایالت جورجیا را تحت فشار قرار داده بود تا برای شکست دادن آقای بایدن رأی کافی برای او «دست و پا» کند.

رئیس‌جمهوری ترامپ از هرشل واکر خواسته در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در ایالت جورجیا نامزد شود:«به میدان بیا هرشل. به میدان بیا»

شانل ریون، شبکه او.ای.ان(@ChanelRion) ۱۰ مارس ۲۰۲۱

واکر که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۷ برای چند تیم لیگ ملی فوتبال آمریکایی بازی کرد. او از دوران بازی برای تیم  نیوجرسی جنرالز در لیگ فوتبال آمریکایی ایالات متحده با رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دوست است، زیرا آقای ترامپ صاحب نیوجرسی جنرالز بود.

او تا کنون در انظار عموم نگفته است که تمایلی به نامزدی در انتخابات جورجیا یا ورود به عرصه سیاست دارد یا نه.

با این همه، او در همایش ملی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۰ در دفاع از آقای ترامپ گفته بود: «آنهایی که فکر می‌کنند ۳۷ سال با آدمی نژادپرست رفاقت داشته‌ام، به شخصیت من توهین کرده‌اند.»

او در ادامه گفته بود: «چنین افرادی حرف دهن‌ خودشان را نمی‌فهمند. من که در ناف منطقه جنوب بزرگ شده‌ام به خوبی با نژادپرستی آشنا هستم و می‌دانم چیست. دونالد ترامپ نژادپرست نیست.»

© The Independent

بیشتر از جهان