همکاری ملاله یوسف‌زی با اپل تی‌وی در تولید مستندهایی درباره زنان

ملاله یوسف‌زی که ۲۳ سال دارد، بعد از جان به در بردن از حمله ترور طالبان در ۱۵ سالگی، به نامی آشنا بین مردم تبدیل شد

ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق زنان - CHARLY TRIBALLEAU / AFP

ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق زنان، برای تولید برنامه‌هایی مستند، درام و کمدی با تمرکز بر زنان و جوانان، با اپل تی‌وی پلاس قرارداد امضا کرد.

خانم یوسف‌زی که ۲۳ سال دارد، بعد از جان به در بردن از حمله ترور طالبان در ۱۵ سالگی، به نامی آشنا بین مردم تبدیل شد و در سال ۲۰۱۴ برای فعالیت‌هایش در حفاظت از کودکان در برابر برده‌داری و افراطی‌گرایی و کار کودکان، جوان‌ترین برنده جایزه صلح نوبل شد.

اپل اعلام کرد: «قرارداد همکاری چند ساله برای تولید برنامه‌ها» بر «قابلیت خانم یوسف‌زی در الهام بخشیدن به مردم سراسر دنیا» متمرکز است. این شرکت افزود: محتوای تولیدی شرکت فیلمسازی جدید او با نام «اکستراکوریکولار» انیمیشن و کارتون‌هایی برای کودکان را نیز شامل خواهد شد.

خانم یوسف‌زی در بخشی از بیانیه شرکت اپل گفت: «من به قدرت داستان‌ها که باعث اتحاد خانواده‌ها، تحکیم دوستی‌ها، ایجاد جنبش‌ها و الهام بخشیدن به کودکان برای رویابافی می‌شود، اعتقاد دارم. قدردان این موقعیت هستم که می‌توانم از زنان، جوانان، نویسندگان و هنرمندان حمایت کنم و جهان را از زاویه دید آن‌ها به نمایش بگذارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم یوسف‌زی که اصالتا اهل پاکستان است، وقتی با اتوبوس در حال رفتن به مدرسه بود، از ناحیه سر هدف گلوله یک تیرانداز قرار گرفت. او همواره یکی از مدافعان پر و پا قرص حق دختران برای دسترسی به آموزش به شمار می‌رفت که با قوانین طالبان که هرگونه آموزشی را برای زنان ممنوع می‌دارد، در تضاد بود.

این دانش‌آموخته دانشگاه آکسفورد، روز دوشنبه به بی‌بی‌سی گفت: «می‌خواهم مایه الهام زنان و دختران باشم تا به خود ایمان داشته باشند و قدم به جلو گذارند و تغییراتی را که می‌خواهند شاهد وقوع آن‌ها باشند، انجام دهند.»

خانم یوسف‌زی افزود: خیلی مهم است که برنامه‌های من «خوش‌بینانه» باشند ولی «واقعیت را هم انکار نکنند». او گفت: «اموری وجود دارد که منصفانه نیست. نابرابری، نژادپرستی، جنسیت زدگی و تبعیض وجود دارد و بنابراین ما نمی‌توانیم آن‌ها را انکار کنیم؛ ولی من درباره تغییراتی که می‌توانیم باعث آن شویم، خوش‌بین هستم.»

این همکاری اخیر با اپل‌ تی‌وی پلاس، بر فهرست طولانی نام‌های آشنایی که با این سرویس همکاری می‌کنند، نظیر استیون اسپیلبرگ، جنیفر آنیستون، مارتین اسکورسیزی، اوکتاویا اسپنسر و آلفونسو کوران، افزوده است.

در مصاحبه‌ای پر سروصدا با هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس، که در روز دوشنبه در بریتانیا پخش شد، اپرا وینفری نیز تایید کرد که او و شاهزاده مشغول تهیه «مجموعه‌ای برای سلامت روانی» برای این سرویس اشتراک پخش فیلم و سریال هستند.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر