روزهای سخت هاورتز در چلسی به پایان رسید

این پنجمین مسابقه پیاپی تیم فوتبال چلسی در خانه است که گلی دریافت نکرده است یا به عبارتی «کلین شیت» کرده‌اند

ورنر و هاورتز مهاجمان آلمانی تیم فوتبال چلسی - Glyn KIRK / POOL / AFP

کمتر کسی گمان می‌کرد که توماس توخل آلمانی پس از قبول سمت مربیگری در چلسی بتواند در مدت زمان کم و به این زودی‌ها نتایجی قابل قبول کسب کند. اکثر کارشناسان فوتبال معتقد بودند که او به دلیل مربیگری در لیگ‌های به مراتب سطح پایین‌تر از لیگ جزیره، کار بسیار سختی را به همراه چلسی پیش رو خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها چندان هم درست نبوده است.

تیم فوتبال چلسی در بازی هفته بیست وهفتم خود مقابل تیم فوتبال اورتون و کارلو آنچلوتی قرار گرفت که در این هفته‌ها نتایج خوبی کسب کرده و توانسته بود با درخشش خامس، خود را دوباره در جمع تیم‌های بالای جدول ببیند، تیم فوتبال چلسی در این رقابت حساس و مهم موفق شد در ورزشگاه خانگی خود، استمفورد بریج و با درخشش کای هاورتز، دو بر صفر اورتون را شکست دهد و رتبه چهارم خود را در جدول حفظ کند.

تیم چلسی در این دیدار کار را بهتر آغاز کرد و در همان ۲۰ دقیقه اول توسط جورجینیو فرصت گلزنی داشت که موفق نبود. در این مسابقه تیم اورتون می‌دانست که در مقابل چلسی آماده این روزها، کار سختی را پیش رو دارد و از همان ابتدا به فکر دفاع متمرکز و استفاده از ضد حملات بود. اما به نظر می‌رسید ابزار کافی را برای انجام این کار در اختیار ندارد. بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت و کمتر موقعیتی روی دروازه‌ها ایجاد می‌شد تا این که در دقیقه ۳۲ تیم فوتبال چلسی موفق شد دروازه اورتون را باز کند؛ ضربه کای هاورتز در بین راه به مدافع اورتون یعنی بن گادفری برخورد کرد و سپس وارد دروازه شد تا چلسی یک بر صفر پیش بیفتد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم نیز چلسی صاحب توپ و میدان بود و در دقیقه ۵۳ هاورتز موفق به گلزنی شد اما پس از بازبینی دوباره توسط داور، گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. اما حملات چلسی در این دیدار تمامی نداشت و در دقیقه ۶۴ حرکت کای هاورتز پشت مدافعان اورتون با خطای پیکفورد در داخل محوطه جریمه مواجه شد که جورجینیو موفق شد ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند و چلسی را دو بر صفر پیش انداخت، این نتیجه تا پایان بازی ادامه داشت و به این ترتیب تیم چلسی یک برد دیگر را با توخل تجربه کرد.

در این بازی اما از نقش اساسی هاورتز در تمامی گل‌های به ثمر رسیده نمی‌توان به راحتی عبور کرد، او که در زمان لمپارد اکثراً کار را از روی نیمکت دنبال می‌کرد و در زمان بازی نیز در پست غیر تخصصی به کار گرفته می‌شد، حال با آمدن توخل به نظر می‌رسد روح جدیدی در این بازیکن دمیده شده و اثرگذاری روی سه گل می‌تواند دلیلی بر این موضوع باشد.

این پنجمین مسابقه پیاپی تیم فوتبال چلسی در خانه است که گلی دریافت نکرده است یا به عبارتی «کلین شیت» کرده‌اند که این یک رکورد جدید در مسابقات لیگ جزیره به حساب می‌آید. توخل در یازده بازی که هدایت آبی‌های لندن را به عهده داشته است هنوز شکست نخورده و فقط ساری سرمربی سابق چلسی با ۱۲ بازی بدون باخت نسبت به او رکورد بهتری دارد که به نظر می‌رسد با روندی که تیم چلسی و توخل در پیش گرفته‌اند این رکورد نیز جابه‌جا خواهد شد. تیم فوتبال چلسی در این یازده بازی با سرمربیگری توخل تنها دو گل دریافت کرده است؛ چیزی که در زمان مربیگری لمپارد شاهد آن نبودیم و در هر بازی حداقل دو گل را دریافت می‌کرد.

تیم فوتبال چلسی با کسب این پیروزی خود را به چهار امتیازی تیم دوم جدول یعنی یونایتد رساند و هم اکنون با ۵۰ امتیاز در مکان چهارم جدول قرار دارد.

بیشتر از ورزش