شبکه اجتماعی «تسلا» با محوریت تشویق هواداران به اقدام سیاسی

«هدف از این کار خلق پایگاهی دیجیتال برای تمامی فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی درباره اولویت‌ها است»

مالکان اتومبیل‌های تسلا قبلا از جلسات آنلاین برای جمع‌آوری پول برای امور خیریه استفاده می‌کردند - WANG Zhao / AFP

تسلا در تلاش برای مهار قدرت جمعی هواداران خود در جمع‌آوری بودجه و کارزارهای سیاسی، پلتفرم اجتماعی خود را راه‌اندازی کرده است.

«اِنگیج تسلا» جای «تسلا فورومز» را خواهد گرفت، که در حال حاضر جایی پرطرفدار برای دیدار مجازی ‌صاحبان اتومبیل‌های تسلا یا طرفداران آن است تا درباره مسایل و شایعات مربوط به تسلا و دیگر موضوعات مرتبط با این گرانترین بازار اتومبیل جهان، گفت‌وگو ‌کنند.

تسلا فورومز از نیمه ماه مارس به نسخه «قابل خواندن»‌ محدود می‌شود و جلو انتشار مطالب یا اظهارنظرهای جدید را خواهد گرفت.

محل جدید اجتماعی که «باشگاه صاحبان اتومبیل تسلا»‌ را با تیم سیاست‌گذاری عمومی کمپانی تسلا گردهم می‌آورد، به اعضا اجازه نخواهد داد تا مطالب جدید انتشار دهند. در این محل، فعالیت کاربران به اظهارنظر روی مطالبی محدود خواهد شد که خود شرکت منتشر کرده است.

در صفحه خوشامدگویی «اِنگیج تسلا»‌ آمده است: «هدف از این کار خلق پایگاهی دیجیتال برای تمامی کارهای ماست، و این که اطلاع‌رسانی درباره اولویت‌هامان، انجام اقدامات قاطع، و ماندن در حلقه اخبار را برای اعضای جامعه تسلا تسهیل کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مطلب دیگر هم درباره سازماندهی افرادی است که در کار جمع‌آوری کمک‌های مالی برای جوامعی در تگزاس هستند که تحت تاثیر طوفان زمستانی اخیر آسیب دیده‌اند؛ از جمله کمک در تهیه بانک مواد خوراکی، ایجاد پناهگاه برای بی‌خانمان‌ها، و خیریه‌های نجات حیوانات خانگی.

مالکان اتومبیل‌های تسلا قبلا از جلسات آنلاین برای جمع‌آوری پول برای کارهای نیکوکارانه استفاده می‌کردند، بدون آن که این شرکت عظیم خودروسازی در آن دخالتی داشته باشد. باشگاه تسلاداران سیلیکان ولی اخیرا بیش از ۱۰ هزار دلار برای کمک به مردم تکزاس که بر اثر قطعی برق آسیب دیدند، جمع‌آوری کرد.

انتقال به یک پلتفرم جدید که شرکت تسلا نظارت قوی‌تری بر آن داشته باشد، برخی از اعضای انجمن تسلاداران را ناراحت کرده است. آنان ادعا می‌کنند که «اِنگیج تسلا»‌ مانع جدیت مباحث می‌شود و از طرح مسایل واقعی جلوگیری خواهد کرد.

یکی از کاربران در اظهارنظری زیر پست معارفه این پلتفرم نوشت: «خواهش می‌کنم (تسلا) فرومز را پاک نکنید.»

او نوشت:‌ «این جایگزین‌سازی نیست. فرومز (به استثنای موارد مربوط به ترول) باعث شد که مباحثی سرشار از اطلاعات مطرح شود که به مالكان خودرو تسلا که سوال و مسئله‌هایی داشتند، کمک زیادی کرد.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی