زمین‌گیری مرغ‌های دریایی در بحرین به دلیل چاقی مفرط

این پرندگان با خوردن مقادیر زیادی از پس‌مانده غذای انسان‌ها به سرعت چاق می‌شوند

این پرندگان آنقدر به این غذا عادت کرده‌اند که دیگر از محل طبیعی تغذیه خود، یعنی دریا، اجتناب می‌کنند-GIUSEPPE CACACE / AFP

مرغ‌های آبی در بحرین برای پرواز بیش از حد چاق شده‌اند، چرا که خیلی زیاد از پسماند خوراک انسان را می‌خورند.

این پرندگان سینی سینی کبسه، از غذاهای ملی کشور پادشاهی عربستان سعودی را می‌خورند که شامل مرغ تند و برنج پخته شده با روغن است.

مقامات می‌گویند این پرندگان آنقدر به این غذا عادت کرده‌اند که دیگر از محل طبیعی تغذیه خود، یعنی دریا، اجتناب می‌کنند.

در بریتانیا نیز پس‌مانده‌های غذای انسانی باعث جذب مرغان دریایی بیشتری به خشکی شده است که معمولا در آنجا از پس‌مانده‌های «فست‌فود»ی که در خیابان‌ها دور ریخته می‌شود، تغذیه می‌کنند.

شش سال پیش محققان دانشگاه لیورپول نتیجه گرفتند که این پرندگان با خوردن مقادیر زیادی از این غذاها به سرعت چاق می‌شوند. بنا به این تحقیق، این امر ممکن است به مشکلات سلامتی در این پرندگان منجر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالله القبیسی، دبیر کمیته فنی شورای شهر شمال بحرین، گفت مرغان آبی چاق که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند باعث «صدمه زدن به شهرت محلات معتبر منطقه شده‌اند.»

او با درخواست برای مقابله با دور انداختن نامناسب غذا، گفت: «مرغان آبی دیگر نمی‌توانند پرواز کنند، چون خیلی اضافه وزن دارند. ما شاهد آنها هستیم که در اطراف پرسه می‌زنند و مانند آن است که تازه از سر کار برای صرف نهار به خانه برگشته‌اند. فقط می‌بینیم که از پس‌مانده‌ غذاهایی نظیر کبسه و سایر غذاهای سنتی تغذیه می‌کنند.»

او به نشریه گلف دیلی نیوز بحرین گفت: «تنها چیزی که این پرندگان کم دارند این است که خمره‌ای آب میوه و چندین دسر برای آنها فراهم شود.»

در واقع موجودی به نام مرغ آبی وجود ندارد، بلکه آنها کاکایی شاه‌ماهی‌خوار هستند، کاکایی‌های رایج، که یا پشتی سیاه یا سری سیاه دارند و معمولا مرغ آبی خوانده می‌شوند.

دامپزشکان نیز از محبوبیت تصاویر حیوانات اهلی چاق در اینستاگرام هشدار داده‌اند که مالکان آنها را تشویق می‌کند غذایی بیش از حد به حیوانات خود دهند که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد.

© The Independent

بیشتر از جهان